Tragično se je končala prometna nesreča, ki se je v soboto ob 2.30 zgodila na prehodu za pešce na Slovenski cesti pri Kazini. Ko je osemnajstletnik prečkal cesto, ga je po sunkovitem zaviranju zbil 38-letni taksist v sivem mercedesu. Pešca je odbilo na pokrov motorja avtomobila, nato je padel na vozišče, kjer je hudo poškodovan obležal. Odpeljali so ga v Klinični center, kjer pa je po treh dneh umrl.

Na policiji so povedali, da še nadaljujejo z zbiranjem dokazov o prometni nesreči in da o vseh ugotovitvah sproti obveščajo pristojno tožilstvo. Voznik, ki po naših informacijah ne vozi za nobeno od večjih taksi družb, je moral opraviti tudi test alkoholiziranosti, ki pa je bil negativen. Tako naj bi bila neuradno za prometno nesrečo v prvi vrsti kriva prevelika hitrost, ki je na tem delu Slovenske ceste omejena zgolj na 30 kilometrov na uro.

To je prva hujša prometna nesreča na Slovenski cesti na odseku med Gosposvetsko cesto in Šubičevo ulico po spremembi prometnega režima z vzpostavitvijo tako imenovanega skupnega prometnega prostora, ki ga sicer naša zakonodaja (še) ne pozna. Zato na tem delu velja prometna ureditev, po kateri je to območje z omejitvijo hitrosti 30 kilometrov na uro in prepovedjo za motorni promet, razen za avtobuse. Ob tem pa je nujno opozoriti, da skupni prometni prostor pri tej prometni nesreči praktično ni igral nobene vloge. Poglejmo zakaj.

Taksist je drvel z neprilagojeno hitrostjo

Inštruktor varne vožnje Brane Küzmič nam je potrdil domneve policistov, da je taksist vozil občutno prehitro. »Kako hitro, je težko reči, vendar 30 kilometrov na uro gotovo ni peljal. Pri tej hitrosti tak avto ustavi po treh do štirih metrih zaviranja. Glede na to, da so na policiji povedali, da je pred trkom sunkovito zaviral in da je pešca tako močno zbil, je jasno, da je bila hitrost precej višja. Na cesti z omejitvijo 30 kilometrov na uro se taka nesreča praktično ne more zgoditi,« pravi Küzmič, ki opozarja tudi, da se je nesreča zgodila na široki in pregledni cesti, ne pa na kakšnem ozkem ovinku, tako da bi pešec, če bi taksist vozil počasi, lahko reagiral. Čeprav gre za taksista, ki bi moral biti profesionalni voznik, temu naš sogovornik ne pripisuje bistvene vloge. »Veliko taksistov si privošči zelo divjo vožnjo. Nekateri tudi delajo absolutno preveč in vozijo po cele noči. Če bi bilo po mojem, bi morali vsi taksisti imeti vsaj tečaj varne vožnje.«

Taksist je vozil, kjer ne bi smel

Ne samo, da je zelo verjetno vozil z neprilagojeno hitrostjo, taksist je vozil od Cankarjeve ceste proti Šubičevi ulici na odseku Slovenske ceste, kjer je že od septembra lani prepovedan promet za motorna vozila in kjer lahko vozijo le mestni avtobusi. Pešca je zbil na prehodu za pešce, ki pravzaprav zamejuje skupni prometni prostor, kjer takšnih prehodov sploh ni. Nesreča se je torej ironično zgodila na delu Slovenske ceste, kjer so pravila kristalno jasna, in ne na delu, kjer so pravila obnašanja prepuščena udeležencem v prometu in njihovem neprestanem usklajevanju.

Mimogrede, vožnja po tem zaprtem delu Slovenske ceste kršitelje drago stane, saj je zagrožena kazen 160 evrov. Fuad Mustafić iz Taxi društva Ljubljana pravi, da se precej taksistov te prepovedi še vedno ne drži in stranke še naprej pobirajo pri pošti oziroma pred Slonom. »Jaz to vidim, ampak se brigam zase, tu sta policija in mestno redarstvo, ki bi morala opraviti svoje delo. Tudi sam imam goste, ki bi radi, da jih peljem do hotela, a tega ne počnem.«

Nesreča se je zgodila sredi noči

Ne gre zanemariti niti dejstva, da se je nesreča zgodila zelo pozno, v noči s petka na soboto, ko se predvsem mladi v Ljubljani najbolj množično zabavajo. Takrat avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa po Slovenski cesti sploh ne vozijo, tako da se bi tu morali zadrževati le pešci ali kakšen kolesar. Zato je ob zmanjšani pozornosti pešcev na motorni promet bila vožnja taksista po tem območju še toliko bolj nevarna in neodgovorna.