Nadzorniki RTV Slovenija so vodstvu javne radiotelevizije naložili, naj se odloči, ali bo še sodelovalo z največjo slovensko agencijo za zakup oglaševalskega prostora Media Publikum. »Vodstvo zavoda naj na podlagi analize pravnih in ekonomskih elementov sprejme poslovno odločitev. To naj naredi najkasneje do naslednje seje nadzornega sveta, ki bo v drugi polovici decembra, saj se zadeva vleče že precej časa,« pravi predsednik nadzornega sveta RTVS Peter Grašek.

Kot smo poročali, je vodstvo javne radiotelevizije agencijo Media Publikum, ki jo vodi Tilen Klarič, že v začetku poletja ovadilo zaradi domnevno nezakonite pridobitve premoženjske koristi in ponarejanja listin. Na ljubljanski policijski upravi so nam potrdili, da je policija začela preiskavo. Dokumenti, ki jih je pridobila RTV Slovenija, naj bi razkrili, da je Media Publikum ponarejal njihove račune, s čimer naj bi naročnikom oglasov (v konkretnem primeru je šlo za farmacevtsko družbo Lek) prikazoval višje cene od resničnih.

Direktor RTV Slovenija Marko Filli je potrdil, da bodo v zvezi z morebitno prekinitvijo sodelovanja z Media Publikumom preverili vse scenarije in tveganja. Tveganje pa naj bi bilo po naših informacijah predvsem v izpadu oglasnih prihodkov. Media Publikum namreč na RTV Sloveniji na leto zakupi za okrog pet milijonov evrov oglasnega prostora, kar znaša približno 40 odstotkov vseh oglasnih prihodkov javne radiotelevizije.

Od 54 do 71 odstotkov višje vsote na računih

Po naših informacijah je javna radiotelevizija odkrila več ponarejenih računov, ki jih je priložila kazenski ovadbi proti Media Publikumu. Tako naj bi bila na enem od njih cena 503,25 evra, ki jih je za oglaševanje zaračunala RTV Slovenija, spremenjena na 777,34 evra, torej za dobrih 54 odstotkov. »Popravljalci« so, kot pravijo naši viri, spremenili zgolj cene, medtem ko so vsi opisi opravljenih storitev prav tako pa tudi glava in podpis na računu ostali nespremenjeni. Znesek drugega računa se je s 1009,18 evra zvišal na 1559,27 evra, torej prav tako za dobrih 54 odstotkov. Pri tretjem, nekoliko nižjem računu, pa so znesek popravili kar za 71,41 odstotka (s 404,79 na 693,86 evra).

Po naših informacijah so se pred kratkim sestali predstavniki RTV Slovenija in Leka, ki naj bi nevede preplačal omenjene povišane račune, in preverili še več računov. Pri veliki večini je bila razlika med ceno na računu, ki ga je izdala TV Slovenija, in tistim, ki ga je prek Media Publikuma prejel Lek, očitna. Šlo naj bi zlasti za oglaševanje med športnimi prenosi. Na naša konkretna vprašanja o preverjanju računov in ali tudi oni razmišljajo o kazenski ovadbi zoper Klaričevo agencijo, na Leku odgovora nismo dobili. Sporočili so nam le: »Z zadevo smo seznanjeni in jo proučujemo.«

Naši sogovorniki iz krogov blizu RTVS pa so prepričani, da je bilo popravljenih računov še bistveno več, da Lek ni bil edina »žrtev« prevare, temveč da so račune preplačala tudi druga podjetja, ki objavljajo oglase na RTV, in da ponarejanje poteka že daljši čas. »Pri omenjenih računih je bilo ugotovljeno, da so bili zneski spremenjeni, sedaj pa je na vrsti policija, da preišče, kako obsežno je bilo ponarejanje in oškodovanje naročnikov oglasov,« nam je dejal eden od njih.

Direktor Media Publikuma Tilen Klarič je na naša vprašanja v zvezi z računi odgovoril, da so pojasnila podali že večkrat (obtožbe o goljufanju zanikajo) in da se ne želijo ponavljati. »Lahko pa vam sporočimo, da naročanje oglasnega prostora teče nemoteno dalje, in tudi naročnik, ki ste ga omenjali, da naj bi preplačal oglasni prostor (Lek, op. p.), še naprej naroča oglaševanje pod enakimi pogoji kot prej,« nam je dejal Klarič. Sprašuje se, ali ni to »malo nenavadno, če naj bi domnevno preplačeval ceno«.

O preverjanju razmišljajo še druge medijske hiše

Da bi zahtevali preverjanje računov oglasov, pri katerih je bil posrednik Media Publikum, po naših informacijah razmišljajo še v eni večji medijski hiši. Poraja se jim namreč vprašanje, ali je bil poleg RTV Slovenija in Leka oškodovan še kdo, morda tudi oni. Tako v medijskih hišah kot pri oglaševalcih pa je po poročanju naših sogovornikov iz medijskih in oglaševalskih vrst čutiti nelagodje: zadeva meče slabo luč na celotno oglaševalsko industrijo, naročniki pa si ne želijo javnega razkritja, da jih je zakupnik »prinašal okoli«. Zaradi izredne občutljivosti primera tudi večina naših sogovornikov ne želi govoriti javno.