Na RTV Slovenija se po naših informacijah krepijo razmisleki, da bi moral javni zavod prekiniti sodelovanje z marketinško agencijo Media Publikum. To agencijo, ki RTV prinaša levji delež denarja od oglasov, je namreč vodstvo zavoda kazensko ovadilo zaradi domnevne goljufije in ponarejanja računov za predvajanje oglasov. Poleg tega Media Publikum toži RTV Slovenija zaradi nestrinjanja o pogodbenih pogojih, ki so med njima veljali leta 2010, ko je v Južni Afriki potekalo svetovno prvenstvo v nogometu.

RTVS bi se pogovoril z Lekom

Generalni direktor RTVS Marko Filli nam je v nedavnem pogovoru sicer zatrdil, da se njihovo poslovanje z agencijo, ki dosega okrog pet milijonov evrov na leto (približno 40 odstotkov vseh oglasnih prihodkov RTVS), tudi po vložitvi ovadbe nemoteno nadaljuje. Obojestranske obveznosti so izpolnjene, pripomb ni in tako tudi ne razlogov za prekinitev sodelovanja, nam je dal vedeti Filli. Čudi pa ga, da je v zvezi z razkritjem domnevne goljufije vse tako mirno. Policija se še ni oglasila, pa tudi podjetja, ki plačujejo za oglaševanje na RTV, niso pokazala vznemirjenja, je povedal Filli.

Neuradno smo sicer izvedeli, da je podjetje Lek, za katero so na RTVS na podlagi »določenih papirjev« ugotovili, da je zaradi ponarejenih faktur moralo plačati domnevno previsoko ceno za oglase, že pripravljeno na pogovore z RTVS. »Če bo predstavnica Leka (ki se ukvarja s trženjem, op. p.) želela komu 'stvari' dati oziroma pokazati, bo na RTV našla sogovornika,« pa nam je potrdil naš vir blizu vodstva RTVS, ki zaradi občutljivosti zadeve ni želel biti imenovan.

Predvideti je mogoče, da v Leku (in verjetno tudi v drugih domnevno ogoljufanih podjetjih) hranijo kopije ponarejenih faktur, na katerih naj bi Media Publikum zvišal ceno oglasov za več deset odstotkov. Te fakture naj bi dobili, ker jih je Media Publikum priložil svojim računom kot »dokaz«, koliko Media Publikum plača za oglasni prostor na RTV. Na Media Publikumu so vse obtožbe sicer zanikali.

Nadzorni svet želi višjo ceno oglasov

»Dokazati je treba. Dokler ni dokazano, je vse na ravni suma,« nam je na vprašanje, ali bo RTVS razveljavila pogodbo z Media Publikumom, odgovoril predsednik nadzornega sveta RTVS Peter Grašek. »Če se izkaže (na sodišču, op. p.), da je res šlo za goljufijo, pa jaz osebno z njimi ne bi več sodeloval,« je bil odločen.

Naš sogovornik, ki dobro pozna dogajanje na RTVS, nas je opozoril, da bo odbor nadzornega sveta RTVS za nadzor trženja že tretjič v nekaj tednih obravnaval poslovanje z Media Publikumom. V nadzornem svetu in v vodstvu javnega zavoda pa se po naših informacijah zavedajo, da bi prekinitev pogodbe z Media Publikumom pomenila drastičen padec oglasnih prihodkov. To bi bilo v letu, ko so ti prihodki že sicer za milijon evrov nižji od načrtovanih (na TV Slovenija so avgusta uvedli program varčevanja), za RTVS huda preizkušnja. »Nadzorni svet pa je sprejel sklep, da RTVS – oziroma predvsem TV – premajhen delež oglasnega prostora proda neposredno, zato naj okrepi neposredno prodajo brez posrednikov,« nam je povedal Grašek. »Nadzorni svet obenem opaža, da RTVS oglasni prostor – zlasti če je res, da je poslovni partner oglasni prostor preprodajal za precej višjo ceno – prodaja prepoceni. Preveč je provizij in popustov. Prihodek od oglaševanja bi lahko povečali, če bi bili manj odvisni od posrednikov,« še pravi Grašek.