No, naj gospodu povem, da je očitno spregledal nekaj mojih prejšnjih razmišljanj o tem in zlasti podporo, ki sem jo dajal in jo še gradnji železniške povezave med Koprom in Trstom, ne da bi zaradi nje nujno žrtvovali drugi tir. Trdim namreč, da potrebujemo obe progi, ker bi bili tudi Italijani ob morebitnem izrednem dogodku na svoji Pontebbani primorani zaprositi za naše zmogljivosti. Sicer bi povezava s Trstom, ki bi stala po nekaterih izračunih »le« od 60 do 90 milijonov evrov, zagotovo dobila evropska sredstva, ne le zaradi veliko krajšega časa realizacije in zagotovitve dodatnih kapacitet Luki Koper v obdobju, ki ga bomo potrebovali za izgradnjo drugega tira, ampak tudi za potniški promet med slovensko obalo in prestolnico zamejstva.

Nepojmljivo je, da med Koprom in Trstom, z dnevno delovno in siceršnjo migracijo med mestoma, v letu 2016 še ni tirne povezave! Za to se je svoj čas zavzemal ne le nekdanji tržaški župan Riccardo Illy, ampak tudi sedanji koprski Boris Popovič, ki ga sicer pretirano ne cenim, a sem ga pri takem prizadevanju podpiral, pa mi je žal, da je sčasoma nekoliko pozabil nanj in ni nadaljeval tozadevnega dialoga z Illyjevimi nasledniki.

A priznati si moramo več ali manj vsi, da se je izredno težko boriti proti dogmam, ko že vsi skandirajo en in isti slogan: »Drugi tir, drugi tir in samo drugi tir!« Celo za ceno glave ministra Gašperšiča, ko je ta o njem podvomil, ne da bi to storil prepričljivo in z nakazanimi alternativami. Tako na koncu pristanemo še mi v tem zboru ali umolknemo, tako kot koprski župan. Boste pa, upam, tudi vi priznali, spoštovani g. Kadunc, da so šla vsa razmišljanja, izračunavanja, dogovarjanja, zaobljube in procedure okoli drugega tira že tako daleč, da že zavoljo verodostojnosti avtorjev poti nazaj ni več.

Le paziti bo treba, da se ne ponovi TEŠ 6 oziroma da bo vse, kar bo napisano in podpisano, najprej pilo vodo, nato pa bo izpeljano transparentno, z dogovorjeno dinamiko in brez kakršnih koli dodatnih vejice in pike.

Aurelio Juri, Koper