Ni mi vseeno, nam je povedala Slovenka, ko smo jo povprašali, zakaj si vsako leto na isti dan, natančneje 1. decembra, na zgornji del oblačila pripne rdečo pentljo. Ni članica kakšne skrivne družbe, ki bi na tisti dan kovala zaroto, saj imajo enako navado že več kot dvajset let milijoni ljudi po vsem svetu. Rdeča pentlja opozarja na smrtonosno bolezen aids, in vsi, ki jo nosijo, naj bi se zavedali pomena varne spolnosti.

Varnost. Beseda, ki nas ne spremlja zgolj pri seksu, temveč tudi sicer v življenju. Gotovo se še spominjate dogodkov 11. septembra 2001 in zrušenih newyorških dvojčkov, čemur je v imenu varnosti sledil poostren nadzor na letališčih, tako da so potovanja postala naporna. Še bolj pa se pomena varnosti, socialne varnosti, zavedamo Slovenci, še posebej tisti, ki se jim brez zaposlitve ne godi dobro in nanje prežijo številne nevarnosti. Ni nam vseeno, pravijo tudi številni, ki se pred nakupom štirikolesnika pozanimajo, kako varen je dejansko. Nekoč je veljalo, da je varnost za volanom v neposredni povezavi z velikostjo vozila in odštetimi evri, a danes ni več tako. Vsaj v večini primerov. Zato smo bili negativno presenečeni, ko smo preverili, kako se je naš testni prijatelj suzuki baleno odrezal na varnostnih trčenjih EuroNCAP, in ugotovili, da je dobil štiri zvezdice, in še to pogojno, če je opremljen z dodatnim varnostnim sistemom za radarsko pomoč pri zaviranju. Presenečenje, ker ni dobil maksimalne petice, je bilo še večje zato, ker so jo njegovemu manjšemu bratu swiftu podelili že pred šestimi leti, ko smo zapisali, da je celo tako varen, da pri njegovi uporabi ne potrebujemo kondoma… Res škoda, saj je v izvedbi deluxe opremljen z vsem, kar imajo veliki – ob zračnih blazinah in zavesah še s sistemi ABS, EBD in ESP, parkirnimi senzorji s pomočjo kamere pri vzvratni vožnji, samodejno klimatsko napravo in celo radarskim tempomatom. Ima tudi gretje sedeža; premražena voznikova ali sopotnikova ritka bo v dneh, ko se temperature spustijo do ledišča, »predla« od zadovoljstva. Kljub kriznim časom, v katerih je baleno nastajal, pa o kakšnem varčevanju ni govora. Uporabljeni materiali so kakovostni tudi na otip, centralna konzola sodobna, oprema deluxe pa, kot smo že zapisali, vredna svojega imena. Nič čudnega, saj je Suzuki pregovorno kakovostno japonsko podjetje, ki pa je bilo v Sloveniji prepogosto zanemarjeno. Tudi zato med znamkami zaseda komaj 19. mesto.

Najbolje se znajde v mestnem pohajkovanju, kjer dolžina 3,99 metra omogoča, da je okreten kot mačka in še tako neroden voznik zlahka in brez načete karoserije zapelje na parkirni prostor. Seveda so z balenom mogoča tudi daljša pohajkovanja. Navsezadnje bosta tudi zadaj dva odrasla povprečnih mer zlahka in udobno premagovala kilometre, pri čemer je še najslabša lastnost celotnega paketa motor. Od 1,2-litrskega bencinarja z močjo 90 konjskih moči (66 kW) čudežev seveda ne gre pričakovati, niti tedaj, ko se z njim odpravite na romanje v Medžugorje. Moči mu, še posebej ko je polno naložen, hitro zmanjka, zato mora voznik vzeti v zakup, da bodo nekateri prometni udeleženci švignili mimo njega. Z njim zato ne smete ravnati v rokavicah, saj mu je bliže mazohizem. Konjički se prebudijo, ko jih z odločnim pritiskom na stopalko za plin spravite v dir. Kot rešitev za premajhno konjenico se ponuja zmogljivejši, 1-litrski bencinski motor z močjo 112 konjskih moči (82 kW), ki pa balena podraži za 2300 evrov. Cena testnega vozila (1,2 VVT deluxe) je 14.098 evrov. Ne preveč zasoljeno, da so bili končni vtisi pozitivni. Ko bi se vsaj bolje odrezal na testnih trčenjih EuroNCAP…