Po lanski dobri izkušnji, ko so praznične luči v mestu prvič zagorele že novembra, so se v javnem zavodu Turizem Ljubljana očitno odločili, da novembrski začetek veselega decembra postane tradicija. Tudi letos bo tako več kot šestdeset kilometrov svetlobnih skulptur in girland mestne ulice razsvetlilo že 25. novembra. Takrat bo vrata odprlo tudi skoraj petdeset zelenih sejemskih in gostinskih hišic, ki bodo letos sestavljale ponudbo ljubljanskega prazničnega sejma.

Najbolj priljubljene male gostinske hiške

Zanimanje za najem sejemskih in gostinskih hišk, ki bodo do 8. januarja razporejene po nabrežjih in trgih v mestnem jedru, je predvsem med gostinci že tradicionalno veliko. Kot so pojasnili v javnem zavodu, se je za najem ene od desetih malih gostinskih hišk potegovalo kar 31 gostincev, medtem ko se je za najem ene od sedmih velikih gostinskih hišic prijavilo enajst potencialnih najemnikov.

Male lesene gostinske hiške bodo stale Bregu, Cankarjevem nabrežju in Kongresnem trgu, najemnina zanje pa se giblje od 3000 do 6000 evrov. Še nekoliko globlje bodo morali v žep seči izbrani najemniki velikih gostinskih hišk. Te bodo razporejene po Bregu, Cankarjevem nabrežju ter Prešernovem in Kongresnem trgu, najem pa stane od 10.000 do 15.000 evrov. Čeprav so male gostinske hišice na Cankarjevem nabrežju najdražje, so v zavodu zanje prejeli največ prijav, medtem ko so med velikimi hiškami najbolj priljubljene tiste, ki bodo stale na Prešernovem trgu.

Najemnina, nad katero so se gostinci v preteklih letih pogosto pritoževali, a so se kljub temu hkrati vsakič množično potegovali za najem, tudi letos ostaja nespremenjena. »S tem spodbujamo zanimanje ponudnikov, da se prijavijo za najem, in hkrati bogatimo ponudbo,« je odločitev v imenu zavoda pojasnila vodja odnosov z javnostmi v Turizmu Ljubljana Nina Kosin.

Brez obveznega nakupa keramičnih lončkov

Če so morali lani gostinci ob najemu katere od gostinskih hišk kupiti še določeno število posebnih keramičnih lončkov, potiskanih z zelenimi srčki in napisom Ljubljana.Zate, ki so napovedovali zeleno leto 2016, pa letos tega stroška izbrani najemniki ne bodo imeli. Kljub temu obiskovalci prazničnih stojnic s kuhanim vinom ne bodo nazdravljali z med gostinci priljubljenimi plastičnimi kozarčki. V javnem pozivu za zbiranje vlog za najem sejemskih in gostinskih hišk je namreč zapisano, da gostinci hrane in pijače letos ne smejo streči v plastični embalaži. »Letos uporaba enotnih keramičnih lončkov ni izrecno zapovedana, ker bo v uporabi okolju prijazna embalaža. Vsak gostinec se bo odločil po svoje, katero okolju prijazno embalažo in na kakšen način jo bo ponujal. Lahko bodo uporabljali leseno in papirnato embalažo ali lanske keramične lončke,« pojasnjujejo v Turizmu Ljubljana, kjer želijo gostince v duhu letošnjega naziva zelena prestolnica Evrope z novimi pravili preusmeriti k uporabi okolju prijazne embalaže.

S podobnimi ekološkimi cilji kot letos so v Turizmu Ljubljana že v času lanskega veselega decembra v obtok poslali približno 12.000 keramičnih lončkov. Najemniki malih gostinskih hišk so morali ob najemu kupiti 500, gostinci v velikih hiškah pa 1000 okolju prijaznih skodelic, za katere so morali gosti nato ob naročilu toplega napitka odšteti kavcijo v višini dveh evrov. A večina gostincev je pijačo kljub temu lani raje stregla v plastičnih kozarcih. »Predvsem tisti, ki pridejo na skodelico kuhanega vina ali dve, raje naročijo v plastičnem kozarčku, saj se potem nočejo vračati po dva evra kavcije,« je takrat pojasnjeval eden od gostincev na Pogačarjevem trgu.

Po ugodno kuhano vino nič več na splet

Ob obvezni strežbi v okolju prijazni embalaži je letošnji razpis gostincem prinesel še eno novost. »Spletna prodaja sejemskih gostinskih storitev ni dovoljena,« je navedeno v razpisni dokumentaciji.

Poskusi nekaterih gostincev, podobni tistim izpred štirih let, ko so nekateri na spletnih straneh, namenjenih prodaji ugodnih kuponov za različne storitve, skušali večjo količino kuhanega vina prodati po ugodnejši ceni, tako niso več v skladu s pravili najema hišk. Nekateri gostinci so namreč v preteklih letih z omenjenimi spletnimi akcijami kuhano vino prodajali tudi po le nekaj deset centov (natančneje od 0,30 do 0,98 evra) za kozarček. »Želimo, da ima kakovost prednost pred količino,« ob tem poudarjajo v Turizmu Ljubljana.