Dober mesec po tem, ko je minister za javno upravo Boris Koprivnikar na čelu delegacije slovenske vlade ponosno podpisal pismo o nameri z ameriškim prevoznim podjetjem Uber, in po tem, ko je slovenska vlada pričela premlevati zakonske spremembe, ki bi »revolucionarnim« pristopom sodelovalne ekonomije omogočile črpati »neizkoriščene potenciale« tudi v Sloveniji, je sodišče v Veliki Britaniji presodilo, da Uberjev poslovni model ni niti sodelovalen niti preveč revolucionaren. Kot pravi sodišče, gre zgolj za standardno obliko nedovoljenega prekritega delovnega razmerja.

Odločitev sodišča, ki ne bi smela biti presenetljiva, a je kljub temu prelomna in izjemnega pomena, sledi tožbi, ki sta jo proti ameriškemu podjetju vložila dva njegova britanska voznika. Uber se sicer oglašuje kot podjetje, ki prek svoje spletne platforme omogoča povezovanje med vozniki in posamezniki, ki potrebujejo prevoz. Za neobičajnim opisom se medtem skriva dejavnost, ki se ne razlikuje bistveno od običajne taksi službe, ki omogoča naročanje prevoza prek spleta.

Eden od voznikov je podjetju v tožbi očital, da so nad njim vršili pritisk, naj dela veliko število ur, ter da so sledile posledice, če je odpovedal prevoz. Pri tem je povedal tudi, da je nekatere mesece zaslužil tudi zgolj 5 funtov na uro, kar je okoli dva funta manj od minimalne urne postavke. Uber na kritike že ves čas odgovarja, da njegovi vozniki pri njih niso zaposleni, temveč da gre za samostojne podjetnike, ki delo opravljajo kot podizvajalci. Londonsko sodišče tega argumenta ni sprejelo in je podjetju očitalo, da se je v svoji dokumentaciji zanašalo na fikcije, sprevračalo besede in uvajalo novo terminologijo. Pri tem je dodalo, da je »predstava, da je Uber v Londonu mozaik 30 tisoč malih podjetnikov, ki jih povezuje skupna platforma, rahlo smešna«.

Odločitev sodišča sicer ne pomeni, da bodo vsi britanski Uberjevi vozniki deležni nadomestila za bolniško odsotnost, dopust in minimalno urno postavko, jim pa odpira večjo verjetnost za uspeh z lastnimi tožbami. Če bo odločitev obveljala tudi po morebitni Uberjevi pritožbi, pa bo podjetje zato najverjetneje prisiljeno v spremembo pogodbe z vozniki. Podjetje se medtem sooča s tožbami tudi drugod po svetu – samo v ZDA z več kot stosedemdesetimi.