Niso samo nogometaši Maribora tisti, ki osvajajo Ljubljano. Po besedah Boruta Cvetka, kreativnega direktorja Mediaspeeda in idejnega očeta projekta Pubec, prek katerega se promovirajo mlada vina, štajerski vinarji in Štajerska kot vinska destinacija, so že lani napovedovali, da bodo »pubeci« napadli in osvojili Ljubljano, letos pa nameravajo napoved tudi uresničiti.

»Seveda zato, ker je Ljubljana glavno mesto in mesto vina. Kje drugje bi se lahko 'pubeci' počutili bolje,« je na tiskovni konferenci na ljubljanskem gradu ob drugem rojstnem dnevu projekta razložil Cvetko. Beseda pubec ki jo v Sloveniji izgovarjajo le na severovzhodu, po besedah organizatorjev nagajivo simbolizira mladostno nagajivost mladega vina in regijo, iz katere ta vina izhajajo. Tudi zato so se nagajivo okitili z belimi srajcami in rumeno-črnimi metuljčki, ki so postali zaščitni znak štajerskih mladovinskih fantov. Lani je v skupini sodelovalo 27 štajerskih vinarjev, letos jih je v ekipi že 36 – Anderlič, Cvitanič, Doppler, Dreisibner, Dveri pax, Emino, KZ Šmarje, Falot, Fleisinger, Frešer, Gaube, Greif, Hafner, Horvat, Jamnik, Jarc, Joannes, Kolar, Kotolenko, Kramer, Kropec, Kupljen, Leber, MAK, Matic, Meranovo, Mulec, Čurin-Prapotnik, Pungračič, Radgonske gorice, Steyer, Toplak, Valdhuber, Vehovar in Vračko. Ugotovili so, da se jim to splača in da lahko s skupinskim trženjem dosežejo bistveno več, kot če mlada vina tržijo in prodajajo vsak zase. Ekonomski izračun in tudi analiza sta namreč pokazala, da je 60 odstotkov vseh kupcev sploh prvič pokusilo mlado vino, vinarji pa so izračunali, da so prodali za kar 40 odstotkov več mladega vina kot prej.

Mlada vina ter avtomobilska živahnost in drznost

Vodja laboratorija Kmetijsko gozdarskega zavoda (KZG) Maribor Leonida Gregorič, ki bedi nad kakovostjo štajerskih vin, je na tiskovni konferenci razložila, da se bodo mlada vina pod blagovno znamko Pubec predstavila kot kakovostno vino z geografskim poreklom – mlado vino letnik 2016 iz Štajerske Slovenije. Slovenska zakonodaja pravi, da je mlado vino, pridelano v Sloveniji, lahko tisto vino, ki je lahko v prometu najbolj zgodaj 30 dni po trgatvi in največ do 31. januarja leta, ki sledi letu trgatve.

Letos stroka napoveduje, da bodo mlada vina odlična. Spomladi je bilo sicer nekaj pozebe, vendar je jeseni narava grozdje v vinogradih obdarila s soncem, tako da so trgali zdravo in zrelo grozdje. Štajerci se bodo s svojimi »pubeci« javnosti ob svojem drugem rojstnem dnevu predstavili 3. novembra v salonu Porsche Maribor, dan pozneje pa še prvič v Ljubljani, prav tako v salonu Audi Porsche. In kako to, da so si za predstavitev izbrali kar avtosalon? »Morda za koga nekonvencionalna umestitev vinskega salona v avtosalon je povezana z drznostjo in živahnostjo mladega vina. Tako kot je odlična znamka hitrih in poskočnih ter iskrivih jeklenih konjičkov, tako so 'pubeci' iskrivi, živahni in sveži ter navdušujoči, prežeti z mladostno energijo in strastjo. Obenem pa lokacija prinaša tudi izobraževalno noto, saj služi kot neposreden opomin, da se vino pije preudarno ter da prekomerno pitje in volan ne gresta skupaj,« pravi Borut Cvetko.