V Sloveniji vsako leto ukradejo med 900 in 1300 motornih vozil, največ osebnih avtomobilov znamk Volkswagen, Renault, BMW, Audi in Škoda. Tatovom se bolj kot prodaja celega vozila izplača razkosavanje in prodaja za rezervne dele. A tudi v tem primeru jim tatvina enega avtomobila težko prinese več kot tisoč evrov. Eno od združb, ki se je ukvarjala s tovrstnim početjem, je deset mesecev preiskovalo 15 ljubljanskih kriminalistov. Tudi z zasledovanjem in prisluškovanjem. Bili so uspešni in za zapahi sta se znašla dva osumljena, tretji, star komaj 26 let, pa je že med policijsko preiskavo umrl. Po naših podatkih povsem naravne smrti zaradi bolezni. Vsi so sicer tako imenovani specialni povratniki, se pravi stari znanci policije in slovenskih sodišč.

Prvoosumljeni, 45-letnik iz okolice Ljubljane, je združbo vodil in usmerjal svoja pomagača, stara 55 in 26 let, kje, kako, kdaj in predvsem kaj naj ukradeta ter kje naj ukradeno vozilo potem razstavita. Sam pa je, celo prek podjetja, v katerem je delal in ki se ukvarja s prodajo rezervnih delov, poskrbel za prodajo. Avtomobile so kradli po vseh večjih mestih v Sloveniji, največ pa cliov, meganov, golfov, raznih audijev in škod. »Ocenjujemo, da so osumljeni povzročili za več kot 200.000 evrov materialne škode. Ob koncu akcije prejšnji teden smo opravili 13 hišnih preiskav, najdenih in zaseženih je bilo več kot 240 delov vozil in šest ali sedem še celih. Za nekatere dele še vedno ugotavljamo izvor,« je povedal vodja oddelka za splošno kriminaliteto na Policijski upravi Ljubljana Valter Zrinski.

Število tatvin upada

V Ljubljani število tatvin osebnih avtomobilov sicer že več let upada. Je pa res, da jih dve tretjini ukradejo prav na območju PU Ljubljana. Največ v Mostah, Šiški, na Viču, za Bežigradom in v Centru, v glavnem pa že prej omenjene avtomobilske znamke. Na državni ravni je slika podobna. Lani je bilo odtujenih 915 motornih vozil, od tega 545 osebnih in tudi kakšen avtobus. To pomeni 22 odstotkov manj vseh vozil kot leto prej in 30 odstotkov manj osebnih vozil. Prav letos pa policisti spet ugotavljajo porast števila ukradenih vozil za desetino. A glede na Evropo smo po številu ukradenih vozil na prebivalca po navadi na repu razpredelnice. Za primerjavo – v Franciji vsako leto »izgine« 200.000 osebnih avtomobilov. »Večji del ukradenih vozil ostane v Sloveniji. Večina se jih v tako imenovanih črnih delavnicah razstavi, deli pa se porabijo za popravilo poškodovanih vozil. Manjši del avtomobilov se odpelje v tujino, pa tudi ti gredo v glavnem za rezervne dele,« je pojasnil Dejan Garbajs, vodja sektorja za splošno kriminaliteto na generalni policijski upravi, in opozoril na samozaščitno ravnanje lastnikov vozil. A ob tem vseeno dodal, da tatovi ob vsaki izboljšavi proizvajalca ugotovijo, kako vlomiti in avtomobil odpeljati. »In ko enkrat to ugotovijo, je avtomobil z največ elektronike in zaščitne opreme pravzaprav ukrasti lažje kot kakšnega starejšega. Velja pravilo, da se hitreje odpelje BMW kot navadnega clia,« je še dodal Garbajs.