S sprejetjem prostorskih načrtov je pred leti naredil prve korake za novo postajo takratni župan Kranja Mohor Bogataj. Sedanji župan Boštjan Trilar pa je po ogorčenem nasprotovanju novi lokaciji pred volitvami pozneje svoje stališče spremenil in postal trden zagovornik postaje, ki je umeščena med kranjsko porodnišnico, zdravstveni dom in osnovno šolo. Mestni svet o njej še ni sprejel dokončne odločitve, župan pa je prednosti lokacije postaje že predstavil vodjem svetniških skupin. Še prej je MO Kranj objavila razpis za iskanje morebitnih sovlagateljev v poslovni del zgradbe na Zlatem polju, kjer naj bi po do zdaj znanih podatkih stali trije stolpiči s poslovnimi prostori in stanovanji ter garažna hiša. En blok bi morali podreti.

Na predstavitvi je uprava MO Kranj političnim predstavnikom v mestnem svetu pojasnila analizo prednosti in slabosti, po kateri je lokacija najboljša. V preteklosti je Kranj načrtoval avtobusno postajo skupaj z železniško postajo ob reki Savi, kjer bo potekal tudi drugi tir železnice, ki ga načrtujejo v prihodnosti.

Lekarna ima milijone

Enega od sestankov, ki jih je MO Kranj do zdaj pripravila, se je udeležila tudi direktorica Gorenjskih lekarn Romana Rakovec. Pojasnila je, da potrebujejo novo in večjo osrednjo lekarno. Za naložbo so doslej »rezervirali« dva milijona od skupaj šestih milijonov, ki naj bi jih do leta 2021 porabili za naložbe: »Seveda je to le okvirni znesek, ker še ne vemo za pogoje gradnje in dejansko odločitev še ni sprejeta. Za novo lekarno si dolgo prizadevamo, odločitev glede avtobusne postaje pa z nami nima nič in je ne komentiramo.« Bolj jasen je bil predstavnik civilne pobude Zlato polje, ki je do zdaj odločno nasprotovala tako postaji kot prometni ureditvi: »Res so se tudi naši predstavniki udeležili sestanka, zapisnik pa nas je začudil in razjezil: takih sklepov, kot jih ponuja MO Kranj, sploh ni bilo. Mi smo še vedno proti postaji na tej lokaciji, tudi ker menimo, da je občinska analiza prednosti enostranska in smo zato podali pripombe. Nismo zadovoljni niti z vodstvom KS Zlato polje, ker se je očitno opredelilo, še preden so znane vse okoliščine. Načrtujemo zbor krajanov in se zavedamo, da se borimo proti političnim in kapitalskim interesom,« je povedal Brane Obrulek.

Postajo potrebujejo vsi

Argument za novo lokacijo je bila v preteklosti tudi železniška povezava, ki naj bi potekala ob avtocesti. Država je odločitev spremenila. Je pa res, da je tudi kranjska železniška postaja zastarela in bi novo postajo potrebovali vsi potniki javnega prevoza. Ko je načrte za postajo še delal Mohor Bogataj, so načrtovali okoli 34 milijonov vredno naložbo: »Poleg tega, da velja prisluhniti krajanom, lahko dodam za primerjavo še podatek iz Velenja, kjer so postajo s poslovnim delom zgradili za 9 milijonov in občini ni bilo treba prispevati denarja.« Na odziv zasebnega kapitala na možnost gradnje v središču Kranja bo treba še počakati, prav tako na izračun, koliko bi z javno-zasebnim partnerstvom ali brez njega za novo postajo morali plačati kranjski davkoplačevalci.