Prvi je pred dnevi presenetil Apple, ki se že nekaj let pospešeno ukvarja s tajnim projektom poimenovanim Titan. Ne ravno najbolje varovana skrivnost je avtonomno vozilo, ki bi lahko predstavljalo novo prodajno uspešnico Appla. Ta se že nekaj let trudi svetu predstaviti svež in inovativen produkt ter ne zgolj nadgrajevanja obstoječih izdelkov.

Apple je tako v zadnjih dveh letih na projektu Titan zaposlil okoli 200 strokovnjakov za avtonomne sisteme, avtomobilski dizajn in tehniko, vendar se do zdaj projekt ni uspel premakniti dalj od osnovnih testiranj na zaprtem poligonu. Pri Applu so se zato v preteklih dneh odločili za močno prevetritev projekta in odpustili četrtino zaposlenih. Glede na odslovljeni kader gre sklepati, da se Apple odmika od ideje o kreaciji 100-odstotno lastnega avtomobila in se pomika proti ideji oblikovanja navigacijskega oziroma avtonomnega sistema. Po najnovejših namigovanjih naj bi znanje o izdelavi avtomobilov pridobil s prevzemom katerega od že obstoječih proizvajalcev vozil. Kdaj (oziroma ali sploh) bo Apple predstavil avtonomno vozilo, pa je lepo (medlo) povzel CEO družbe Tim Cook v zadnjem nastopu pred delničarji. Čakanje na njihovo vozilo je namreč opisal kot na čakanje na darila pred božičem, vendar bo v projektu Titan potrebno počakati še kaj več kot le nekaj mesecev.

Na drugi strani z bliskovito hitrostjo v svet avtonomne vožnje vstopa socialni taksist Uber. Družba je v sredo v ameriškem Pittsburghu začela s programom flote avtonomnih vozil, pilotni projekt pa so za zdaj omejili zgolj na »najzvestejše« stranke. Sprva bodo prevozi s temi avtomobili popolnoma brezplačni, zaradi varnosti pa bo za volanom še vedno tudi voznik. Tehnološka ekipa Uberja, ki skrbi za razvoj avtonomnih taksijev, je sicer porabila ogromno časa za izredno natančno skeniranje večine cest v Pittsburghu, kar ob trenutni tehnologiji žal ni mogoče učinkovito izvesti tudi na globalnem nivoju. S testiranjem popolnoma avtonomnih vozil v resničnem okolju Uber že nekoliko prehiteva konkurenco, ki se s popolnoma avtonomnimi vozili v večjem obsegu še ni podala na mestne ulice. Družba Uber je glede na cene iz zadnje dokapitalizacije vredna že kar 68 milijard dolarjev.

Nekoliko presenetljivo so se na zanimivo avtonomno pot podali v družbi Walmart. Ameriški trgovinski gigant je vložil kar nekaj patentov za motorizirane nakupovalne vozičke, opremljene s kamerami in GPS-tehnologijo. Napredni vozički bi se lahko po trgovini vozili s samostojnim pogonom, k avtu pa bi jih lahko priklicali po aplikaciji na pametnem telefonu. Pri Walmartu bi »pametne« vozičke, opremljene s kamerami, uporabili tudi za nadziranje založenosti polic, bili pa bi tudi neke vrste zamenjava za sedanje blagajne. Že ko bi izdelke naložili v pametni voziček, bi ta vedel, kaj se v njem nahaja, račun pa bi vam izstavil kar v aplikacijo, kjer bi izvršili tudi plačilo. Kdaj bomo prve pametne vozičke zapeljali po domačih trgovinah, bo pokazal čas.