Drugega finalista v Dnevnikovem izboru Gazela 2016 bo danes dala gorenjska prestolnica. Predstavniki najhitreje rastočih podjetij se bodo zbrali v Šolskem centru Kranj, ki bo letošnji gostitelj regijskega izbora gazele Gorenjske. Tako dijaki kot učiteljski zbor šolskega centra, ki ga vodi direktor Jože Drenovec, so se zelo aktivno vključili v pripravo prireditve.

To je bila namreč zanje tudi priložnost, da spoznajo odlična lokalna podjetja, ki prihodke ustvarjajo na globalnem trgu, ter njihove kadrovske potrebe, tako kot tudi za gazele, ki bodo še bolje spoznale delovanje šolskega sistema in znanje, ki ga dobivajo mladi, ter se z njimi povezale že med šolanjem. Tako naj bi prepletli odličnost gazel z odličnostjo talentov.

Gazela med mladimi

»Pred štirimi leti je dala zlata gazela Dewesoft, izhajajoča iz svoje podjetniške izkušnje, kako pomembna je podpora v prvih letih podjetništva, pobudo, da projekt Gazela usmerimo tudi na mlade. Še isto leto smo k sodelovanju na dogodkih povabili gimnazijce, temu je sledila vključitev projekta First Lego League na dogodke Gazela. Vzporedno smo od podjetij slišali, da med mladimi ni zanimanja za tehnične poklice, da ne vedo, kakšne priložnosti ti poklici ponujajo. Potrebo po odprtih učnih okoljih nam je potrdilo tudi ministrstvo za izobraževanje in šport. Imamo ambicijo, da mladim pokažemo žlahtnost gazel. In obrnjeno: da podjetja prepoznajo neizmeren potencial ustvarjalnosti mladih,« med drugim premik regijskih izborov gazel v šolsko okolje komentira Miha Vrbinc, predsednik organizacijskega odbora Gazela.

Zaradi trajnostne rasti tudi varne

Tudi na Gorenjskem so gazele, ki med vsemi šestimi regijami ostajajo glede poslovanja v prihodnjem letu najbolj zanesljive, dobri zaposlovalci. Sto (po indeksu rasti prodaje med letoma 2010 in 2015) najhitreje rastočih podjetij Gorenjske je v minulem petletnem obdobju odprlo 2017 novih delovnih mest in tako poskrbelo za 80-odstotno rast števila novih zaposlitev. To je nekoliko višje kot pri najhitreje rastočih podjetjih minulega leta, veseli pa tudi dejstvo, da je hkrati nižja brezposelnost v vsej regiji.

Rast prodaje so gazele dvignile za 141 odstotkov, regijsko gospodarstvo pa za 12 odstotkov. Skok dodane vrednosti je nekoliko višji kot lani, saj znaša 130 odstotkov (lani 105 odstotkov), regijsko gospodarstvo pa jo je dvignilo za 24 odstotkov.

Energija mladih tudi na odru

Za razgibano vzdušje na odru telovadnice Šolskega centra Kranj bodo pred razglasitvijo gazele Gorenjske, za kar se potegujejo jeseniški Damatech, šenčurski Euro Plus in Mebor iz Železnikov, poskrbeli člani Judo kluba Triglav Kranj, dekleta iz kluba za športno ritmično gimnastiko Šiška ter zbor Šolskega centra Kranj.

Povezovanje projekta Gazela z mladimi poteka na več ravneh, tudi snemanje in montažo predstavitvenih filmov nominirancev so opravili dijaki Srednje medijske in grafične šole Ljubljana. Dijaki pod vodstvom mentorice Justine Gračner Botunić so namreč obiskali podjetja in snemali v vseh nominiranih podjetjih ter poskrbeli za zaključno videoprodukcijo.