Uporaba plačilnih in drugih kartic zvestobe oziroma lojalnosti, s katerimi trgovci vežejo oziroma poskušajo nase vezati svoje kupce, v času digitalnih tehnologij, ko se tudi plačilni promet seli na mobilne telefone, počasi upada. V naftni družbi Petrol so začeli zato zdaj razmišljati o tem, da svojo plačilno kartico, ki je nadomestila nekdanjo kartico magna, preoblikujejo. Ena od idej naj bi bila, da bi njihova plačilna kartica postala splošno plačilno sredstvo, torej uporabna tudi pri drugih ponudnikih.

Za omejeno plačevanje dovoljenje ni potrebno

Na Petrol smo naslovili več vprašanj, med drugim tudi, ali bodo za predvidene spremembe na področju plačilne kartice potrebovali dovoljenje regulatorjev, predvsem Banke Slovenije. Kot so nam pojasnili, »proces iskanja pravih finančnih storitev še teče, od končne odločitve pa bo odvisno tudi to, za kakšna dovoljenja bi zaprosili regulatorje«.

V Banki Slovenije so nam pojasnili, da lahko plačilne storitve poleg bank in hranilnic opravljajo še plačilne institucije ter družbe za izdajo elektronskega denarja, za izdajanje plačilnih kartic in izvrševaje plačilnih transakcij pa je treba pridobiti dovoljenje. A za tiste ponudnike, ki s svojimi karticami omogočajo plačevanje le v lastnih prostorih, v okviru omejene mreže ponudnikov, ki so med seboj povezani na podlagi trgovinskega sporazuma izdajatelja plačilne kartice ter za omejen izbor blaga in storitev, dovoljenje ni potrebno.

»Dokler izdajatelj plačilne kartice izpolnjuje ta merila, dovoljenje Banke Slovenije za opravljanje plačilnih storitev ni potrebno. Če pa ta merila niso več izpolnjena, mora družba pridobiti dovoljenje za opravljanje plačilnih storitev ali kot plačilna institucija ali kot družba za izdajo elektronskega denarja, kar je odvisno od poslovnega modela družbe,« so pojasnili v Banki Slovenije.

Rešitev za ohranitev lojalnosti

Čeprav končne odločitve pri Petrolu še niso sprejeli, so priprave na preoblikovanje kartice menda že zelo intenzivne. Po podatkih iz letnega poročila je imel Petrol konec lanskega leta sicer več kot 560.000 imetnikov kartice zvestobe in plačilne kartice, koliko jih ima zgolj plačilno kartico in koliko jih z njo tudi v resnici plačuje, pa v družbi ne razkrivajo. Povezava lojalnosti in splošne plačljivosti kartice naj bi bila sicer zgolj ena od možnosti, ki jih v družbi preigravajo za ohranitev lastnega programa lojalnosti.

Pri Petrolu ciljajo na to, da bi postali eden najpomembnejših ponudnikov pametnih rešitev za dom, mobilnost in poslovanje, pravijo ter dodajajo, da bodo poslovne modele razvijali tudi z digitalnimi rešitvami. »V sklopu teh prizadevanj se spreminja vloga finančnih storitev, seveda tudi plačilnih kartic. Zato je v času izredno hitrega razvoja digitalnih tehnologij treba spreminjati in prilagajati vloge plačilnih kartic in lojalnosti programov,« pojasnjujejo.