Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič pred interpelacijo obljublja različne stvari, ki so bile še do nedavnega neuresničljive. Tako je prebivalcem Obale obljubil, da bo predor Markovec izvzel iz vinjetnega sistema, čeprav se tega do zdaj nikakor ni dalo, Blejcem pa je obljubil gradnjo južne in severne obvoznice, zaradi katere so Blejci že večkrat protestirali in jo zahtevali. Ob robu strateškega foruma na Bledu se je minister Gašperšič srečal z blejskim županomJanezom Fajfarjem in zagotovil, da bodo obe obvoznici zgradili. Že do konca septembra naj bi bil podpisan sporazum o sofinanciranju osrednjega dela severne obvoznice, še ta mesec pa naj bi stekel odkup zemljišč za južno obvoznico.

Zanimivo pri tem je, da je bilo še februarja letos bistveno drugače. Gašperšič je takrat Blejcem povedal, da ne vidi nobene možnosti za začetek projektov južne in severne obvoznice. Samo za odkup zemljišč bi namreč morala država primakniti 2,5 milijona evrov. Pol leta kasneje – in tik pred glasovanjem o ministrovi interpelaciji – pa je očitno vse mogoče urediti.

»Vzrok za ministrova zagotovila je izključno dobro pripravljena dokumentacija občine, kjer smo pripravili vse za gradnjo,« je prepričan direktor občinske uprave Matjaž Berčon. Meni, da bližajoča se interpelacija na nenaden pospešek postopkov ni vplivala. Blejci so sicer obljube raznih ministrov slišali že večkrat, šepalo pa je pri uresničevanju. Tokrat Berčon obljube ministra ocenjuje za popolnoma realne, kljub izdatnemu finančnemu zalogaju, ki je bil še pred pol leta povsem nepremostljiv.

Od kod 7 milijonov za severno obvoznico?

Južna blejska obvoznica je po besedah Matjaža Berčona ocenjena na 25 milijonov evrov, od tega je občinski delež zgolj 8,6 odstotka. Občina in država sta skupaj za postopke umeščanja v prostor in cenitve že plačali približno 2,5 milijona evrov, levji delež pa še čaka. Ponovno je treba opraviti tudi cenitve za odkupe zemljišč po celotni trasi. Odkupi zemljišč so bili leta 2014 ustavljeni zaradi pomanjkanja denarja, do danes pa so takrat opravljene cenitve zastarele.

»Predvidoma še ta mesec bodo lastnikom poslali ponudbe za odkupe. Računamo, da bodo v enem letu pridobili vsa zemljišča, kar je pogoj za vlogo za gradbeno dovoljenje,« pravijo na občini, glavnino investicije pa naj bi plačala država. Iz direkcije za ceste so sporočili, da imajo v proračunu v naslednjih dveh letih zagotovljenih vsega 2,4 milijona evrov za postopke. Dvajset milijonov, ki jih še potrebujejo za zaprtje finančne konstrukcije, morajo še najti.

Severna obvoznica je po načrtih cenejša, ocenjena na 10 milijonov evrov, občinski delež pri sofinanciranju pa znaša 20 odstotkov. Do tega trenutka so za prostorsko in projektno dokumentacijo, zemljišča in dva odseka v gradnji že porabili dva milijona evrov, še milijon so na občini rezervirali. »Za nadaljnje faze predvidoma ne bo potrebno več naše sofinanciranje, ker smo svoj delež že založili,« zadevo zaključuje Berčon. Ali ima torej država na strani približno 6,7 milijona evrov samo za delno pokritje Gašperšičevih obljub, ki naj bi bile uresničene do leta 2018? Oziroma 2,5 milijona, s katerimi naj bi še letos odkupili potrebna zemljišča? Na direkciji za ceste pravijo le, da se bo gradnja predvidoma začela že prihodnje leto, medtem pa nam podatka o tem, koliko denarja je v proračunu zagotovljenega za severno obvoznico, niso povedali. A dejstvo je, da denarja še julija niso imeli; tedaj so v vladni SMC celo povedali, da bodo za severno blejsko obvoznico proti Pokljuki sredstva zagotovili v infrastrukturnem skladu, protokol o njenem financiranju pa naj bi, so predvidevali julija, sklenili šele na blejskem strateškem forumu. Kako je s tem, danes ni natanko jasno, saj nam v direkciji tega niso povedali.

Načrti za blejski obvoznici starejši od naše države

Spomnimo, načrti za gradnjo blejskih obvoznic so starejši kot naša država. Doslej so sicer največkrat propadli zaradi Blejcev samih, saj se jim nikakor ni uspelo zediniti, kje bi potekala trasa. Ko so se načrti konkretizirali, pa je zmanjkalo denarja, celo za odkupe zemljišč.

Še minuli mesec so bili na blejski občini kritični do neaktivnosti države na tem področju ter grozili celo s ponovnim protestnim zaprtjem prometa, ki so ga nazadnje prav ob začetku Blejskega strateškega foruma izvedli pred dvema letoma. A njihovo nezadovoljstvo je čez noč izhlapelo, saj jim je minister Gašperšič dejal, da bo že do konca septembra podpisan sporazum o sofinanciranju osrednjega dela severne obvoznice med direkcijo za infrastrukturo in Občino Bled (konec avgusta sta si le razdelili naloge), traso naj bi odprli do julija 2018, južno pa tri leta kasneje.

Za Blejce je sicer bistveno pomembnejša izgradnja južne obvoznice, saj bi ta razbremenila obalno jezersko cesto mimo hotela Toplice, ki je tudi glavna prometna žila proti Bohinju. Severna obvoznica bi razbremenila sedaj preobremenjeno cesto proti Pokljuki.