»Strastno ljubim vino. Sivi pinot Barrymore je ustvarjen iz grozdja, ki raste v prelepem Blue Grand kanjonu. Prosim, uživajte ga za mizo, saj vem, da se tam rojevajo eni najlepših spominov.« Podpis: Drew Barrymore. Tak je zapis na prvi strani kalifornijske vinske kleti Carmel Road, kjer pridelujejo vino, ki ga podpisuje slavna igralka. In še naprej, da je ljubiteljica svežih sadnih vin in je zato ustvarila to vino. A da ne boste mislili, da igralka sama obira grozdje in zori vino. Ne, to namesto nje dela lastnica vinske kleti, s katero sta dobri prijateljici. Igralka je posodila le ime in odobrila vina, ki ga nosijo.

Za domačo rabo ali za prodajo

Vino je v zadnjih letih postalo tako priljubljen izdelek med zvezdniki, kot so bili včasih parfumi ali še prej športni copati. Celo Kanye West in Kim Kardashian obljubljata, da bosta kmalu pridelovala svoje vino. Grozdje bo kar iz vinogradov, ki jih bosta obnovila na svoji kalifornijski posesti skupaj z dvorcem v francoskem slogu, vino pa bosta imela le za domačo porabo. Kar je presenetljivo, glede na to, da par živi od prodaje svojega imena. Toda par želi biti bolj kot David in Victoria Beckham, ki tudi prideluje vino za domačo porabo, in ne kot Angelina in Brad Pitt, ki vino prodajata.

Vino in slavne osebnosti so bile že od nekdaj povezane. Tudi v starem Rimu so se politiki in filozofi hvalili s svojim vinom. Politiki večinoma z vinogradi in vinom iz osvojenih dežel, filozofi, recimo Plinij starejši, pa z vinom s svojih družinskih posesti. Danes imajo vinograde različni zvezdniki, od nogometaša Andresa Inieste, ki ima vinograde v Španiji, do francoskega igralca Gerarda Depardieuja, ki je imel celo v francoskem potnem listu kot poklic napisano, da je vinolog, njegovi vinogradi pa segajo od Bordeauxa pred Alžirije do Sicilije in ZDA. Ni znano, kaj ima zdaj napisano v ruskem potnem listu, znano pa je, da ga je hotel Vladimir Putin postaviti za glavnega vinologa Krima, kar je igralec pametno zavrnil in raje začel variti vodko.

Napa, hollywoodski vinski peskovnik

Največ vinogradov slavnih je seveda v Kaliforniji, na hollywoodskem dvorišču. Recimo, da se slavne osebe delijo na take, ki se vinu resno posvetijo, in take, ki za to najamejo druge. Med prvimi, ki so se vina lotili resno, je družina Disney, natančneje Diana Disney Miller, edina hčerka Walta Disneyja. V sedemdesetih letih je kupila vinograd v Napi, sprva z namenom, da ga obnovi. Deset let pozneje je uveljavila svojo znamko vin Silverado, ki jo z veseljem točijo v vseh Disneyevih restavracijah. Tam je na vinski karti tudi vino Georga Lucasa znamke Skywalker, ki je tudi eden prvih zvezdniških zavojevalcev Nape. Lucas se lahko pohvali, da je njegov črni pinot serije Skywalker, letnik 2013, na ocenjevalni lestvici Wine Specatorja dobil zavidljivih 93 točk. Med staroselce, ki so resni vinarji, spada tudi družina Coppola; tako oče kot hči strastno režirata filme in zorita vino.

Tudi ni vedno rečeno, da želijo zvezdniki z vinom zaslužiti. Sivi pinot Drew Barrymore prodajajo za dobrih 15 dolarjev. Na drugem cenovnem koncu pa je vino nekdanjega zvezdnika NBA Yaa Minga, čigar cabernet sauvignon dosega ceno več kot 600 dolarjev za steklenico. Večino ga prodajo v njegovo rodno Kitajsko, ki je tako ali tako najboljši trg za zvezdniško vino. Zdaj že sloviti provansalski rosé znamke Miraval para Pitt-Jolie, prvi letnik katerega so lani dobesedno razgrabili, so Kitajci celo skopirali in ga v enakih steklenicah prodajali pod znamko Miramas.