Medtem ko vse kaže, da je premier Miro Cerar med počitnicami vendarle našel kandidatko za finančno ministrico – to bi utegnila postati sedanja državna sekretarka na finančnem ministrstvu Mateja Vraničar Erman –, bo v začetku jeseni morda iskal še novega infrastrukturnega ministra. Septembra se namreč obeta glasovanje o interpelaciji o delu ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča, ki so jo poslanci Združene levice (ZL) vložili predvsem zaradi dogajanja v Luki Koper in »neodgovornega odnosa ministra Gašperšiča do drugega tira«.

Vzdušje med koalicijskimi poslanci ni ravno v prid ministru Gašperšiču, saj so zlasti primorski poslanci zelo kritični do njegovega ravnanja, zato se utegne celo zgoditi, da bi Gašperšič sam odstopil še pred interpelacijo. To naj bi mu predlagali, če se bo izkazalo, da utegne na interpelaciji pogoreti. Gašperšič se bo v prihodnjih tednih zato sestal z različnimi poslanskimi skupinami, kjer bo z razlago zadnjih dogodkov poskušal rešiti svoj obstoj.

Ključni Primorci

»Verjamem, da je velik del usode interpelacije v rokah primorskih poslancev, saj jih očitki v njej še toliko bolj zadevajo. Primorski poslanci so izvoljeni v primorskih enotah in so zato najprej odgovorni svojim volilcem tam, ne pa strankarski pripadnosti,« pojasnjuje koprski poslanec ZL Matej Tašner Vatovec, prvopodpisani pod interpelacijo, ki zagovarja stališče, da mora Gašperšič čim prej oditi. Pri vložitvi interpelacije je bil še ostrejši. »Poteze okoli drugega tira jasno kažejo, da ima minister v mislih vse prej kot čimprejšnjo gradnjo drugega tira – neke druge interese,« je dejal. Poleg »zavlačevanja pri gradnji drugega tira in zgrešene oblike financiranja njegove gradnje« so poslance ZL zmotili še Gašperšičevi »poskusi nezakonitega vplivanja na nadzornike Darsa in Luke Koper ter privatiziranja državne infrastrukture«.

Neuradno pa je seznam spornih ravnanj infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča še daljši; poslance denimo moti apatičnost ministrstva ob dotrajani hitri cesti Razdrto–Vrtojba, ki vse od izgradnje še ni bila obnovljena in nič ne kaže, da se obnova v kratkem obeta, pa postavitev ograj ob vipavski hitri cesti. O (ne)podpori interpelaciji se bodo tako odločali tudi glede na ministrovo stališče do teh vprašanj.

Jurij Kač spet med imeni za ministra

Po kuloarjih je spet zakrožilo, da bi v primeru Gašperšičevega odstopa ministrsko mesto utegnil zasesti sedanji direktor družbe DRI za upravljanje investicij Jurij Kač, ki naj bi pravzaprav ves čas v ozadju vodil igro in vplival na odločitve, tudi pri ministru Gašperšiču. Kač je take navedbe označil za neresnične, zavajajoče in podcenjevalne. »Sprejemanje in izvajanje odločitev na ministrstvu za infrastrukturo sta v celoti v pristojnosti ministra za infrastrukturo. Je pa res, da je družba DRI kot največja svetovalna in inženirska družba v Sloveniji že dobrih dvajset let tesno vpeta tako v načrtovanje kot izvajanje ukrepov na področju prometne infrastrukture,« so sporočili iz DRI. Dodali so še, da jim je bila leta 2011 z dodelitvijo statusa tako imenovanega državnega inženirja naložena še dodatna odgovornost, da opravljajo svetovalne storitve ter storitve investicijskega inženiringa pri vodenju investicij v javno infrastrukturo.

»Od državnega inženirja je logično in pričakovano, da oblikuje strokovne podlage za odločitve ministrstva kar najbolj strokovno utemeljeno, skrbno in upoštevajoč javni interes na področju prometne infrastrukture,« so pojasnili svojo vlogo. Na naše vprašanje, kakšno je njihovo stališče do gradnje drugega tira, pa niso želeli odgovoriti, češ da konkretnih projektov ne komentirajo. So pa sporočili, da sicer podpirajo prizadevanja ministrstva za infrastrukturo za čim bolj učinkovit in celovit razvoj prometne infrastrukture v RS in da je minister Gašperšič po strokovnih referencah najbolj kompetenten minister za področje prometa in infrastrukture od osamosvojitve Republike Slovenije naprej.