Do nedavnega je veljalo prepričanje, se ženske raje izognejo podjetništvu in da podjetja tudi na vodilne položaje raje postavljajo moške, stanje pa se zagotovo spreminja vsaj v svetu “nosljivih” tehnološko dovršenih naprav, namenjenih nežnejšemu spolu. Tam namreč vse bolj prevladujejo ženske, s Slovenko Urško Sršen in njenim leafom, modnim kosom, ki sledi fizičnemu stanju žensk, na čelu. In ko so v uredništvu wareable.com snovali seznam desetih žensk, ki tlakujejo pot nosljivim napravam, si niso mogli kaj, da seznama ne bi razširili na 18 najvplivnejših.

Tako so se na njem znašle Diana Chang, odgovorna za industrijski dizajn pri športni zapestnici misfit, Stacy Burr, ki prav tako sodeluje pri razvoju športnih aplikacij v Adidasu, in Amy McDonough iz na trgu prepoznavnega Fitbita. A kot edinstveno na področju fitnes zapestnic izpostavljajo prav Sršenovo, soustanoviteljico podjetja Bellabeat, ki je pred dnevi na trg poslalo drugo generacijo leafa, modnega dodatka, ki sledi gibanju, spalnim navadam in menstrualnemu ciklusu žensk, nato pa zbrane podatke uporabnici interpretira v mobilni aplikaciji. Zveni tako preprosto, pa vendar trg še ne pozna naprave, podobne leafu, ugotavljajo pri wareable.com.

Sršenova se odlikuje z edinstvenostjo

Na podobni poti kot Sršenova je tudi Christina Mercando d’Avignon, direktorica in ustanoviteljica zagonskega podjetja Ringly. Tudi v njeni še precej majhni ekipi, ki pa je nedavno pridobila več kot 5 milijonov dolarjev investicijskih sredstev, razvijajo pametni nakit, in sicer zapestnice za ženske, ki jih spremljajo pri vsakdanjih obveznostih, obenem pa beležijo tudi njihovo fizično aktivnost, medtem ko bo naslednja generacija Ringlyjevega nakita opremljena tudi s tehnologijo NFC , ki bo Mastercardovim uporabnicam omogočila plačevanje z nakitom.

Da ženske tudi v podjetništvo in tehnologijo, ki jo razvijajo, pravzaprav vključujejo svoj značaj, pa kaže primer Meng Li, ki se je razvoja pametne fitnes naprave moov lotila po tekaški poškodbi. Lijeva je želela narediti napravo, ki bi pri treningu prepoznala specifiko njenega telesa, zato se je bolj kot na “ženski dizajn” osredotočila na funkcije športne naprave, ki je tako tudi videti – športno. Za moov bi lahko rekli, da je športni trener, ki uporabnika spremlja pri teku, kolesarjenju, plavanju in boksu, ker pa se tudi Lijeva zaveda pomembnosti prilagajanja trgu, so izvirnemu izdelku dodali še preprostejši sledilec dnevnim aktivnostim z občutno spremenjenim dizajnom.

Posegajo tudi v virtualno resničnost

A ženske se ne ozirajo le po tehnologiji, namenjeni nežnejšemu spolu, na lestvici wareable so tudi znanstvenice in podjetnice, kot je Cher Wang, direktorica HTC, ki je prepričana, da bo virtualna resničnost v prihodnje močno spremenila finančne tokove. Pri HTC, mobilnemu gigantu, so tako področje virtualne resničnosti ločili v spin-off podjetje, vanj pa samo lani investirali kar 10 milijard dolarjev. Kdo bi si kaj takšnega lahko zamislil pred nekaj leti, pomenljivo komentirajo obetavno gospodarsko področje pri wareable.com, kjer ob bok Wangovi postavljajo še eno pomembno žensko – podjetnico Susan Wojcicki, direktorico spletnega videokanala Youtube. Tudi Wojcickijeva je namreč prepričana, da bo virtualna resničnost v družbi sorodnih 360-stopinjskih videov v prihodnosti pomembno vplivala na pripovedovanje zgodb, zato se pri Youtubu že pripravljajo na razvoj aplikacije za prihajajočo Googlovo platformo virtualne resničnosti Daydream. A Wojcickijeva ni pomembna in vplivna ženska zgolj zaradi svojih zamisli, temveč tudi zaradi čisto preprostih potez, kot je nagovarjanje velikih zvezd Youtuba, da svoje oboževalce pozivajo k prenehanju rasizma in nasilja.

Seznam žensk, ki vodijo trg nosljivih tehnološko naprednih naprav, zaokrožujejo še modne navdušenke. Anouk Wipprecht je oblikovalka tehnološke mode, tako imenovanih robotskih oblek, ki se odzivajo na uporabnikovo telo in okolico. Podprla sta jo Intel in Audi, tako da se Nizozemka zdaj s pametno obleko in tekstilom ukvarja v studiu Codame Labs v San Franciscu. Na stari celini pa ostaja še ena “odštekana” oblikovalka, Lisa Lang. V zagonskem podjetju ElektroCouture razvija svetlobni nakit, še bolj prepoznavna pa je po sodelovanju z vplivnimi ljudmi iz modne industrije.