Naš bralec Darko Andrejič se vsak dan vozi iz Domžal v službo v Ljubljano in čisto vsakokrat se znajde v dolgi koloni vozil, ki se zvrstijo med rondojem Tomačevo in priključkom Nove Jarše. »Priključek Nove Jarše je zelo obremenjen, saj ga uporabljajo vsi, ki gredo v industrijsko cono Moste ali nakupovalno središče BTC. Industrijska cona Moste namreč nima svojega uvoza iz smeri proti Malencam oziroma Dolenjski, ampak ima le izvoz,« je potožil Andrejič. Po njegovem mnenju bi zato lahko Dars uvedel tretji pas z združitvijo pospeševalnega in zaviralnega pasu med tomačevskim rondojem in priključkom Nove Jarše. »Podobno so že pred časom uredili odsek od izvoza iz Novih Jarš, ki pelje mimo vojašnice Edvarda Peperka (nekdanja vojašnica Franca Rozmana - Staneta, op. p.), do razcepa Malence, kjer imamo praktično tretji pas. Enaka ureditev je tudi v nasprotni smeri,« je opozoril bralec.

V Darsu pravijo, da bi urejanje dodatnega pasu, ki bi povezal pospeševalni pas priključka Tomačevo in zaviralni pas priključka Ljubljana Nove Jarše, pomenilo, da na tem odseku ne bi bilo več odstavnega pasu, ki ga uporabljajo vozila v primeru okvare oziroma ko gre za ustavitve v sili. »Pri količini prometa, s katerim se dnevno soočamo na severni ljubljanski obvoznici – na mesec jo v obeh smereh prevozi v povprečju dva milijona vozil – taka ureditev s stališča prometne varnosti ni ugodna. Severna obvoznica je namreč približno petino bolj obremenjena od vzhodne, kjer vaš bralec omenja ureditev brez odstavnega pasu,« je pojasnil Marjan Koler iz Darsa.

Bralčev predlog bodo v Darsu preučili

Kot začasno rešitev na območju priključka Nove Jarše so zato v Darsu predlagali širitev servisne ceste med izvozom na Šmartinsko cesto in križiščem servisne ceste z Leskovškovo cesto. »Zdaj enopasovno cesto bi bilo mogoče z manjšimi gradbenimi posegi rekonstruirati v dvopasovno, kar bi povečalo njeno prepustnost. Za izvedbo ukrepa je v pripravi projektna naloga za študijo, ki bo na podlagi simulacij odvijanja prometa pokazala, za koliko je mogoče pričakovati povečanje prepustnosti te servisne ceste in s tem seveda izboljšati dostopnost do cest, ki prek servisne ceste napajajo ta del BTC,« je pojasnil Koler.

Če se zaradi omenjenih ukrepov ne bodo skrajšale kolone na izvozu Nove Jarše, v Darsu obljubljajo, da bodo preučili tudi bralčev predlog. »Preverili bomo, ali je smiselno le podaljšati pospeševalni in zaviralni pas med rondojem Tomačevo in priključkom Nove Jarše, ali pa dejansko povezati oba priključka z dodatnim pasom,« je povedal Koler in pristavil, da obstaja tudi realna možnost, da se to izvede.

V Darsu se pripravljajo tudi na prihod Ikee v BTC in s tem še povečane prometne obremenitve na tem območju. V Mestni občini Ljubljana so predlagali gradnjo dodatnega priključka Leskovškove ceste na severno obvoznico, a v Darsu imajo pomisleke, saj bi to pomenilo dodatno obremenjevanje hitre ceste s priključki, ki pa na tranzitni promet nimajo pozitivnega učinka. Zaradi zmanjšane medsebojne razdalje priključkov pa je vprašanje, so skeptični v Darsu, ali bi bilo sploh mogoče postaviti ustrezno kažipotno signalizacijo pred izvozom s hitre ceste. Končnih odločitev v Darsu še niso sprejeli.