Čeprav ključavnice, kamor kolesarji lahko priklenejo mestna kolesa iz sistema Bicikelj, ob barjanskem parkirišču P+R stojijo že od septembra lani, postajališče še vedno ni zaživelo. Tisti, ki se do Barja pripeljejo z avtomobilom in bi pot proti središču želeli nadaljevati z mestnim kolesom, tako tega še ne morejo storiti, saj so bila kolesa na že postavljenih dvajset stojal priklenjena le na dan odprtja parkirišča, postaja pa bo v sistem vključena šele, ko bosta ljubljanska mestna občina in Europlakat, ki je zasebni partner v tem javno-zasebnem projektu, sklenila dogovor o širitvi mreže postajališč v sistemu Bicikelj. Ko bo dogovor sklenjen, bo prestolnica bogatejša za predvidoma dvajset novih postajališč. Med njimi bo verjetno vsaj eno umeščeno med postajališče na stičišču Riharjeve ulice in Barjanske ceste ter že pripravljeno postajališče na Barju, po treh letih pa bi z novimi postajami ob Celovški cesti lahko končno s sistemom povezali tudi še vedno precej oddaljeno postajališče pri nakupovalnem središču v Šiški.

Postajališče v Šiški »odrezano«

Priljubljeni sistem izposoje mestnih koles so v prestolnici vzpostavili pred petimi leti, do danes pa so našteli že več kot tri milijone izposoj. Sprva je bilo v mestu kolesarjem na voljo 31 postajališč in 600 parkirnih mest, kamor so kolo lahko priklenili, trenutno pa je v sistem Bicikelj vključenih 36 postaj, 360 koles in 720 ključavnic.

Zadnje širitve mreže so se uporabniki veselili leta 2014, ko sta občina in zasebni partner v sodelovanju z družbama BTC in Citypark odprla tri nova postajališča na območju nakupovalnega središča ob severni obvoznici, medtem ko so v sistem novo postajališče vključili tudi leto prej. Takrat je namreč mreža izposojevalnic koles Bicikelj postala bogatejša za dodatno postajo pri Mercatorjevem centru v Šiški. A šišensko postajališče je tri leta po vzpostavitvi še vedno nepovezano s preostalimi postajami v sistemu. Postajališče je namreč skoraj tri kilometre oddaljeno od naslednje najbližje izposojevalnice koles pri Kinu Šiška, kljub temu da je glavni namen sistema, da si uporabniki kolesa izposodijo za premagovanje krajših razdalj v mestu, postajališča pa med seboj naj ne bi bila oddaljena manj kot 300 in več kot 500 metrov.

Ključavnice na Barju čakajo širitev

Vrzel med postajama ob Celovški cesti bi lahko zapolnila načrtovana širitev sistema. Na mestni občini so že v začetku letošnjega leta napovedali, da bodo v predvidoma enem letu že obstoječim postajališčem dodali še dvajset novih in da se o morebitnih novih lokacijah še usklajujejo z Europlakatom. »Širitev sistema Bicikelj bo izvedena, ko bo dogovor o širitvi še formalno potrjen s podpisom aneksa k pogodbi,« je zdaj na vprašanje, kdaj bodo v mestu postavili napovedana nova postajališča, odgovoril tehnični direktor Europlakata Matjaž Čepon. Ob tem je potrdil, da bo s prvo širitvijo sistema dograjena in v mrežo vključena tudi postaja z dvajsetimi ključavnicami pri parkirišču P+R Barje. »Zaradi tehničnih razlogov so zdaj nameščene le ključavnice,« je še pojasnil Čepon in dodal, da so ključavnice namestili med urejanjem tamkajšnjega parkirišča zato, da bi se izognili kasnejšemu prekopavanju.

Z vzpostavitvijo barjanske izposojevalnice koles Bicikelj bi bil narejen tudi prvi korak k uresničevanju načrta mestne občine, kjer so na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet že pred časom napovedali, da želijo »v prvi vrsti povezati središče mesta s parkirišči P+R.« Tako se lahko uporabniki sistema izposoje mestnih koles najverjetneje nadejajo, da bodo po sklenitvi dogovora ključavnice v prihodnje svoje mesto dobile še vsaj ob P+R parkirišču na Dolgem mostu, dodatna postajališča pa bi morali s tem urediti tudi vzdolž Tržaške ceste.