Avtomobili, ki vozijo sami, imajo umetno inteligenco in so sposobni govornega komuniciranja, letijo po zraku ter celo potujejo skozi čas, vendar je že na prvi pogled vidno, da pri vsem skupaj nekaj manjka. Namreč, če avtomobil lahko v filmu leta po zraku, bi zagotovo moral obstajati tudi tak, ki se premika pod vodo. Seveda poznamo tudi takšnega – še več, gre za enega najbolj znanih filmskih avtomobilov vseh časov, lotusa esprit S1 iz filma o tajnem agentu Jamesu Bondu z naslovom Vohun, ki me je ljubil. Zanimivo oblikovani športnik se je lahko spremenil v podmornico, med drugim pa je bil opremljen z raketami zemlja–zrak, torpedi, periskopom, harpunami...

Mokra podmornica, oblečena v lupino

Prizor, v katerem se lotus spremeni v podmornico, na vseh mogočih lestvicah spada na ali pod sam vrh najbolj nepozabnih prizorov iz franšize 007. Bond (Roger Moore) se z omenjenim avtomobilom, v katerem mu družbo dela ruska vohunka Anja Amasova (Barbara Bach, ki je, mimogrede, žena nekdanjega člana zasedbe Beatles Ringa Starra), med divjim begom pred nepridipravi zapelje na pomol in s polno hitrostjo v vodo. Tam se avto z nekaj potezami spremeni v podmornico, z eno od omenjenih raket sestreli nad njo leteči helikopter, nato pa ga Bond čez nekaj časa na začudenje vseh navzočih na prelepi peščeni obali Sardinije zapelje iz vode, spusti voznikovo šipo in iz avtomobila odvrže – mrtvo ribo.

Če bi danes posneli zgoraj opisani prizor, bi ga verjetno v celoti s pomočjo posebnih računalniških učinkov, ker pa je bil posneta leta 1977, so uporabili pravo pravcato podmornico. Natančneje, šlo je za tako imenovano mokro podmornico, ki jo sicer za popotovanje po ne preveč globokih morskih globinah uporabljajo potapljači v polni opremi, saj, kot pove že ime, ne omogoča tega, da bi potnik ostal suh. Kakor koli, takšno mokro podmornico so »oblekli« v lupino, oblikovano po Lotusovem avtomobilu, podvodne prizore pa so nato posneli s pomočjo dveh polno opremljenih potapljačev, ki sta upravljala avtomobil. Težavo pa je predstavljalo tudi to, da se je slednji lahko pod vodo premikal samo naravnost naprej, zato so prizore, dokler niso posneli dovolj dobrega, ponavljali tako, da so ugasnili motorje, počakali, da je avto podmornica potonil na dno, nato pa ga je skupina potapljačev dvignila in odnesla nazaj na snemanju namenjeno lokacijo. Skupno je pri kadru sodelovalo 11 potapljačev.

Pozabljena med promocijsko turnejo

Morda je še bolj zanimiva resnična zgodba avtomobila podmornice zunaj filma. Ko so snemanje končali, so ga poslali na promocijsko turnejo, nato pa na Long Island, kjer so ga zapakirali v zaboj, ga založili v nekem skladišču in nanj popolnoma pozabili. Leta 1989 je omenjeni zaboj, ki so ga razglasili za nikogaršnjo last, ne da bi seveda vedeli, kaj je v njem, za 100 dolarjev kupil lokalni možakar, ki tudi po odprtju ni vedel, kaj naj bi najdba sploh predstavljala. A za zgodbo je nekako izvedel soustanovitelj fundacije Iana Fleminga Doug Redenius, ki je nemudoma poiskal omenjenega možakarja z Long Islanda in začuden ugotovil, da gre dejansko za original visoke vrednosti. »Ni mi jasno, kako je končal v zapuščenem zaboju. Očitno so lastniki, mogoče je šlo za hollywoodski studio, zanj nehali plačevati kavcijo in je zato končal na dražbi,« je povedal Redenius. A pri tem se zgodba še ni končala. Oko je na legendo iz konca sedemdesetih vrgel Elon Musk, prvi mož podjetja Tesla Motors, ga na dražbi v Londonu leta 2013 kupil za približno milijon dolarjev in takrat izjavil, da ga bo predelal na električni pogon ter razvil do te mere, da bo resnično postal – avtomobil podmornica.