Japti kot izvajalska agencija Ministrstva za gospodarstvo slovenskim podjetjem, izvoznikom in potencialnim izvoznikom in je tudi partner v Dnevnikovem projektu Gazela, izbora najboljših med najhitreje rastočimi podjetji, ponuja sklop storitev, s katerimi servisira podjetja v vseh fazah razvoja mednarodnega poslovanja. Pa poglejmo, katere so vse.

Uporabne informacije na www.izvoznookno.si
Več kot tri četrtine uporabnikov (78,5 odstotka) je zadovoljnih z informacijami, ki jih ponuja spletni portal za izvoznike www.izvoznookno.si. Med različnimi vrstami informacij, ki so objavljene na portalu, so najbolj iskane informacije o poslovnih priložnostih in informacije s področja mednarodnega poslovanja, različni podatki o državah in informacije o sejmih. Izmed vseh anketirancev, ki so v preteklih dveh letih obiskali portal Izvozno okno, jih je 63,5 odstotka potrebovalo informacije s področja mednarodnega poslovanja, 71,6 odstotka o državah, 66,8 odstotka o poslovnih priložnostih, dobra četrtina pa je uporabila možnost svetovanja preko portala. Uporabnik so bili z informacijami zadovoljni in so se jim zdele uporabne.

Predstavništva slovenskega gospodarstva v tujini
Kar 71,8 odstotka uporabnikov je zadovoljnih s storitvami predstavništev slovenskega gospodarstva v tujini in njihovo pomoč ocenjuje kot koristno. Pri tem so izkazali največjo mero splošnega zadovoljstva s storitvami predstavništva slovenskega gospodarstva v Düsseldorfu in Milanu. Prav tako je večina uporabnikov, ne glede na lokacijo predstavništva, zadovoljnih s posredovanimi odgovori, z ustreznostjo storitev ter z odzivnim časom vodij posameznih predstavništev. Pri vseh predstavništvih je bil končni rezultat posredovanih informacij v največji meri vzpostavljen kontakt s podjetjem v tujini.

Skupinski sejemski nastopi
Skoraj 70 odstotkov uporabnikov meni, da jim je udeležba na skupinskem sejemskem nastopu v tujini pripomogla k pridobitvi novih poslovnih kontaktov, saj je večini uspelo pridobiti od enega do pet poslovnih kontaktov. Skoraj polovica anketirancev je zaradi udeležbe na sejmu že sklenila kakšen konkreten nov posel, dobra četrtina pa sklenitev posla pričakuje v prihodnosti. Anketiranci so si enotni, da so skupinski sejemski nastopi v tujini primerna oblika pomoči slovenskim podjetjem, zato bo JAPTI le te izvajal tudi v prihodnje. Pred kratkim je JAPTI objavil tudi vabilo podjetjem za posredovanje interesa za skupinsko udeležbo na mednarodnih sejmih v tujini v letu 2012, na podlagi katerega bo pripravil seznam skupinskih sejmov za leto 2012.

Gospodarske delegacije
Anketiranci, ki so se v letu 2010 udeležili izhodnih ali vhodnih gospodarskih delegacij v organizaciji JAPTI so bili z njihovo izvedbo zadovoljni, saj so bila njihova pričakovanja izpolnjena. Udeležba je bolj pripomogla k novim poslovnim stikom kot pa sklepanju konkretnih poslov. Anketiranci so najpogosteje kot splošne pridobitve podjetja navajali kontakte, splošne informacije, promocijo in informacije o poslovanju na trgu. Zadovoljni so bili tudi z izvedbo pripravljalnih seminarjev pred izvedbo gospodarskih delegacij, pri katerih je po zadovoljstvu anketirancev še posebej izstopal seminar Kako poslovati z Romunijo.

Med zanimivimi gospodarskimi delegacijami v tujino, kamor bi si še želeli sodelujoči v raziskavi, se jih večina nanaša na druge evropske države (Turčija, Švica in države bivše SFRJ – BIH, Kosovo, Srbija, Makedonija), države EU-27 (Nemčija, Italija, Francija, Portugalska, Avstrija, Velika Britanija, Irska, Nizozemska, Švica, Madžarska, Češka, Grčija, Bolgarija) in Azijske (Indija, Koreja, Kitajska, Združeni arabski emirati, Rusija, Ukrajina, Tajska, Savdska Arabija, Kuvajt, Bahrajn, Kazahstan, Vietnam).

Slovenski poslovni klubi v tujini
Med 14 slovenskimi poslovnimi klubi v tujini, ki jih je JAPTI v lanskem letu sofinanciral so anketiranci največkrat uporabili pomoč kluba v Beogradu, sledi klub v Skopju in Prištini. Največ anketiranih je ocenilo, da jim je bila pomoč slovenskega poslovnega kluba zelo koristna v Budimpešti, Trstu, Sarajevu in Prištini.

Izobraževanje za vstop na tuje trge

Poleg tega Japti od leta 2006 dalje podjetja tudi izobražuje za vstop na tuje trge. Program izobraževanje za mednarodno poslovanje ITM, ki se ga vsako leto udeleži okoli 15 udeležencev, zaposlenih v izvoznih oddelkih slovenskih malih in srednjih podjetij, JAPTI izvaja v sodelovanju z ITM Worldwide Foundation in Swedish Trade Council (STC) ter svetovno priznanimi predavatelji. Udeleženci izobraževanj so s programom, naborom tem in predavateljev izjemno zadovoljni, saj je glavna prednost programa njegova praktična usmerjenost, ki podjetja prisili k razmisleku in temeljitemu načrtovanju izvoznih aktivnosti ter jim na ta način prihrani nepotrebne stroške in napake.