»Slovenija je že naredila prve korake k povečanju deleža, ki ga v BDP države prispevata logistika in transport. O tem nas prepričujejo širitveni načrti Luke Koper kot našega najpomembnejšega partnerja in načrti za gradnjo drugega železniškega tira med Divačo in Koprom. Slovenija zato ostaja naša osrednja izhodiščna točka za srednjo Evropo, Balkan in Bližnji vzhod. V njej smo prepoznali priložnost za razvoj celovitih logističnih storitev, ki jih zagotavljamo za naše partnerje,« ocenjuje Pierre-Jean Lorrain, izvršni podpredsednik družbe Gefco za srednjo Evropo, Balkan in Bližnji vzhod. Gre za logistično podjetje, ki je lani ustvarilo kar 4,2 milijarde evrov prihodkov.

Multinacionalka je navzoča v 150 državah, zaposluje 12.000 ljudi in je ena od desetih največjih evropskih ponudnikov na področju logistike. Gefco je v 75-odstotni lasti Ruskih železnic in 25-odstotni lasti francoskega avtomobilskega koncerna PSA Peugeot Citroën.

Nedavno je koncern sklenil pogodbo s francoskim Renaultom, ki vključuje dostavo sestavnih delov za vozila z lokacij 24 dobaviteljev po vsej Evropi v tovarne francoskega Renaulta in transport ponovno uporabne embalaže teh sestavnih delov nazaj do dobaviteljev.

Na področju logistike bi lahko marsikaj izboljšali

V Sloveniji je logistični koncern že od leta 2007, lani so ustvarili 15 milijonov evrov prihodkov oziroma 16 odstotkov več kot leto prej, pretovorili pa so 50.000 vozil. Gefco pri nas neposredno zaposluje 22 ljudi, logistične rešitve pa zagotavljajo s pomočjo mreže lokalnih partnerjev, v Sloveniji imajo okoli 700 strank. Kdo vse so pri nas njihove stranke, niso razkrili, povedali so le, da sodelujejo z lokalnimi podjetji, eno izmed njih je tudi Hella Saturnus. »Slovenija je majhna država, vendar ima velik logistični potencial,« dodaja Lorrain.

Logistika in transport ustvarjata med 7 in 8 odstotki domačega BDP v evropskih državah, v Rusiji pa ta delež znaša kar 20 odstotkov. Zato je vlaganje v transportno infrastrukturo za vsako državo strateškega pomena, optimizacija in razvoj logističnih poti pa eden od najpomembnejših dejavnikov konkurenčnosti gospodarstva. Slovenija ima na področju logistike v evropskem povprečju številne možnosti za izboljšave.