Potem ko je Dars pred štirimi leti celovito pokrpal dvokilometrski odsek med Celovško cesto in Kosezami, bo letos še močneje zagrizel v obnovo severne ljubljanske obvoznice.

Obnovil bo namreč skoraj štirikilometrski odsek med Celovško cesto in krožiščem Tomačevo, ki je bil predan prometu leta 1983 in kjer so se v preteklosti izvajala le manjša popravila cestne prevleke. Postavljanje prve faze zapore bodo gradbinci začeli 18. junija, krampe in lopate pa naj bi odložili šele sredi septembra. V tem času bo tovorni promet preusmerjen na južno in vzhodno ljubljansko obvoznico.

Obnova bo potekala v štirih fazah

Čeprav so prometne obremenitve na ljubljanski obvoznici prav v poletnih mesecih najnižje, si na Darsu ne delajo utvar in zlasti ob konicah pričakujejo tudi zastoje. Zavoljo spremenjene prometne ureditve naj bi bilo najhuje v prvih dneh po postavitvi zapore, in sicer na območju krožišča Tomačevo proti Kosezam oziroma Primorski.

V prvi fazi, ki naj bi trajala do 4. julija, bosta zaprta prehitevalna pasova v obeh smereh, promet pa bo potekal po voznem in odstavnem pasu. Dostop na hitro cesto prek priključkov Bežigrad, Savlje in industrijska cona Šiška bo urejen z odvzemom prednosti (znak STOP).

V drugi fazi bo zaprta polovica hitre ceste med krožiščem Tomačevo in Celovško cesto, promet pa bo potekal po drugi polovici po dveh zoženih pasovih v vsako smer, medtem ko bosta smerni vozišči ločeni z začasno varnostno ograjo. V tem času – druga faza bo predvidoma trajala 30 dni – bo zaprt uvoz na hitro cesto s priključka industrijska cona Šiška.

Tudi tretjo fazo naj bi končali v 30 dneh: v tem času bo zaprta polovica hitre ceste med Celovško cesto in krožiščem Tomačevo, promet pa bo potekal po drugi polovici po dveh zoženih pasovih v vsako smer. V sklopu druge in tretje faze bodo izmenično zaprti uvozi in izvozi na hitro cesto s priključkov Bežigrad, Savlje in Celovška, o čemer bo upravljalec slovenskih avtocest uporabnike pravočasno obvestil.

V zadnji, četrti fazi, ki se bo začela septembra, pa bo postavljena enaka zapora kot v prvi fazi (zaprta bosta oba prehitevalna pasova), promet pa bo potekal po že obnovljenem odstavnem in voznem pasu.

Popravili bodo vse – od A do Ž

In kaj bodo delavci počeli tri mesece? Na Darsu pravijo, da bodo zamenjali zgornji ustroj ceste, preplastili štiri avtocestne priključke ter zamenjali jeklene in betonske varnostne ograje. Poleg tega bodo montirali novo razsvetljavo, horizontalno in vertikalno signalizacijo, uredili pa bodo še odvodnjavanja in bankine. »Posebna pozornost bo namenjena vodovarstvenemu območju Ljubljanskega polja, saj bo izvajalec moral upoštevati vse ukrepe za zaščito podzemne vode,« so pojasnili na Darsu.

Vsa omenjena dela so bila zaupana hrvaško-slovenskemu konzorciju – tvorita ga družba GP Krk iz Hrvaške in domače podjetje CBE iz Ljubljane –, ki je na javnem razpisu oddal najugodnejšo ponudbo. Na Darsu poudarjajo, da bodo delavci omenjenih podjetij delali na vse kriplje, saj so v razpis dodali tudi določilo, da mora izvajalec vsa tehnološko možno opravljiva dela opravljati tudi v nočnem času. Z obnovo dela severne ljubljanske obvoznice bodo v hrvaško-slovenskem konzorciju zaslužili slabih sedem milijonov evrov. Skupno pa bo Dars za obnovo slovenskega avtocestnega križa letos porabil skoraj 35 milijonov evrov.