Slovenski državni holding (SDH) je zahteval razširitev dnevnega reda julijske skupščine Luke Koper in predlagal predčasno zamenjavo treh svojih nadzornikov, ki bi jim mandat sicer potekel šele prihodnje leto. Predčasno bi odpoklicali predsednico nadzornega sveta Alenko Žnidaršič Kranjc, njeno namestnico Elen Twrdy in člana Andreja Šercerja. Namesto njih v nadzorni svet predlagajo Jürgna Sorgenfreia, nekdanjega direktorja za marketing v pristanišču v Hamburgu in soavtorja študije OECD, ki je pokazala, da je drugi tir ekonomsko neupravičen, Andraža Lipolta, direktorja investicij in vzdrževanja v Petrolu, ter ekonomista Klemna Boštjančiča.

»Predvsem to, da pošiljajo Sorgenfreia v nadzorni svet, je skregano z vsako logiko. To je tako, kot da bi volka poslali čuvat ovce. Bojim se, da bo to zelo slabo vplivalo na nadaljnji razvoj Luke Koper,« je do ravnanja SDH kritičen nekdanji prvi mož Luke Koper Bruno Korelič. Po njegovem mnenju je Sorgenfrei pri pripravi študije OECD, ki jo je naročilo in plačalo infrastrukturno ministrstvo in ki je pokazala, da je drugi tir ekonomsko neupravičen, poleg neznanja in nestrokovnosti pokazal tudi svoj gnev do razvoja Luke Koper. »To me pravzaprav niti ne čudi, saj so v Hamburgu in Rotterdamu postali precej nervozni, ker je koprsko pristanišče postalo njihova zelo resna konkurenca. Zelo sem razočaran tudi nad predsednikom uprave SDH Markom Jazbecem, s katerim sva skupaj delala v Intereuropi in za katerega verjamem, da so mu stvari jasne, vendar mora očitno delati po navodilih nekoga tretjega,« še pravi Korelič.

O zamenjavah izvedeli od novinarjev

Že dalj časa se pojavljajo informacije, da bo SDH najbrž zamenjal nadzorni svet in upravo Luke Koper, ki jo vodi Dragomir Matić, ker so preveč kritični do ravnanja države in vztrajajo, da je drugi tir med Koprom in Divačo za razvoj Luke Koper nujno potreben. Kljub temu pa je včerajšnji predlog SDH presenetil. »Da predlagajo mojo zamenjavo, sem izvedela od novinarjev. Nihče me o tem ni obvestil, nihče me tudi ni povabil na noben pogovor glede mojega dela v nadzornem svetu Luke Koper,« je povedala Elen Twrdy, sicer dekanka fakultete za pomorstvo in promet. Prepričana je, da je nadzorni svet Luke Koper do zdaj delal dobro in da ima Luka Koper zdaj strokovno in sposobno upravo. O predlogu za njeno razrešitev ni vedela niti predsednica nadzornega sveta Alenka Žnidaršič Kranjc.

V SDH pojasnjujejo, da predlagana delna prenova nadzornega sveta družbe ne pomeni nezaupanja v delo uprave Luke Koper, pač pa da prilagajajo ciljni profil članov nadzornega sveta prihodnjim potrebam poslovanja družbe. »Družba namreč vstopa v nove in obširne investicijske cikle, čakajo jo resni izzivi glede na globalne trende v ladijski logistiki, družba bo morala poiskati tudi odgovore na izzive, ki prihajajo s strani konkurenčnih pristanišč,« so zapisali v SDH. Na naše vprašanje, zakaj menijo, da sedanji nadzorniki ne bi zmogli dosegati novih ciljev, ki so pred Luko Koper, niso odgovorili. So pa zapisali, da je obstoječi nadzorni svet odigral pomembno vlogo pri stabilizaciji razmer v družbi v letu 2013 in izboljšanju poslovanja družbe ter korporativnega upravljanja. Spomnimo, da je sedanji nadzorni svet razrešil predsednika uprave Gašparja Gašparja Mišiča. Zanimivo pri tem je, da SDH ni predlagal odpoklica nadzornika Rada Antoloviča, ki se je pri Gašpar Mišičevi razrešitvi edini vzdržal.

Matić je miren

»Jaz sem miren, podjetje posluje dobro, rezultati govorijo sami zase, vse drugo pa je stvar lastnika,« pa govorice o njegovi morebitni zamenjavi komentira Matić, ki je v intervjuju za Dnevnik pred časom že dejal, da ga politika ne zanima, da je gospodarstvenik in da je njegovo edino vodilo to, da se dela v korist Luke Koper. Luka Koper je pod njegovim vodstvom dosegla izjemne rezultate, vendar Matić opozarja, da bi bili lahko rezultati še boljši, če bi jim država prisluhnila. Razvoja Luke Koper si Matić brez drugega tira ne predstavlja. Zato naj bi v Luki Koper pripravili svoj predlog za gradnjo drugega tira. Projekt bi prevzeli sami, država pa naj bi se v zameno za 40 let odrekla dividendam in koncesijski dajatvi. Projektnemu podjetju 2TDK, ki naj bi poskrbelo za gradnjo drugega tira, so že od samega začetka nasprotovali.