Kot so danes sporočili iz družbe, je poglobitev morskega dna na kontejnerskem terminalu na 14 metrov globine, za kar je družba namenila 2,4 milijona evrov, najpomembnejša letošnja investicija Luke Koper. Medtem ko so doslej v luko lahko priplule kontejnerske ladje z zmogljivostjo do 8500 kontejnerskih enot, bodo sedaj lahko ladje z zmogljivostjo 10.000 kontejnerskih enot.

Rezultate investicije v družbi pričakujejo kmalu, saj bo Luka Koper z novim letom z Daljnim vzhodom povezana s tremi kontejnerskimi linijami, medtem ko je sedaj z dvema.

Spremenila se bo trenutna skupna linija ladjarjev Maersk in CMA CGM, in sicer bo danski Maersk opravljal prevoze na novi liniji z italijanskim MSC, francoski CMA CGM pa na novi liniji z arabskim UASC in kitajskim CSCL. Obstoječa linija tajvanskega Evergreena ostaja nespremenjena.

Najkrajša ravno preko Kopra

"Poslovni partnerji, ki jim je tranzitni čas ključen izziv, bodo te novosti veseli, saj je povezava med Južno Korejo in Evropo daleč najkrajša ravno preko Kopra. Poleg tega so nove alianse velika priložnost tudi za manjše ladjarje, ki jih brez direktnih servisov v Kopru ne bi bilo oziroma si zaradi manjših količin tovora ne bi mogli privoščiti lastnih direktnih servisov," je v sporočilu zapisal predsednik uprave Dragomir Matić.

V Luki Koper ugotavljajo, da vse več blaga potuje v kontejnerjih in da ladjarji naročajo vse večje ladje. "Pričakujemo lahko, da bodo ladjarji zaradi obvladovanja stroškov prihajali z vse večjimi ladjami, zato je treba temu prilagoditi tudi pristaniško infrastrukturo in pretovorno opremo."

Država, ki skrbi za plovne kanale zunaj pristanišča, trenutno poglablja vhod v prvi bazen na 15 metrov, temu pa bo v začetku prihodnjega leta ob obali kontejnerskega terminala sledila tudi Luka Koper. Pripravljajo tudi dokumentacijo za podaljšanje prvega pomola za dodatnih 100 metrov.

Večina načrtovanih investicij do leta 2020 v višini več kot 200 milijonov evrov bo tako namenjenih predvsem kontejnerskemu terminalu, s katerimi bodo letno zmogljivost terminala povečali s sedanjih 850.000 na 1,15 milijona kontejnerskih enot.

Napak si ne moremo privoščiti

"Pred nami je velik izziv, kako opravičiti zaupanje naših poslovnih partnerjev. Napak si ne moremo privoščiti. V Luki Koper bomo svoj del domače naloge opravili. Poskrbeli bomo za povečevanje kapacitet znotraj pristanišča in se prilagajali potrebam na trgu. Vendar pristanišče ni osamljen otok. Potrebuje zanesljive kopenske povezave z zaledjem. Enotirna železnica pa to zagotovo ni," je opozoril Matić.

Od ministrstva za infrastrukturo pričakuje, da bo nadaljevalo s postopki pridobitve gradbenega dovoljenja za gradnjo drugega tira, glede na to da so zemljišča na trasi že odkupljena in da je pridobljeno okoljevarstveno dovoljenje, so dodali v družbi.