Pričakovanje naraščaja je ena najlepših življenjskih izkušenj, a bodimo pošteni – tudi ena najbolj stresnih. Nakup otroškega vozička večina bodočih staršev celo enači z nakupom avtomobila. Precej bolj kot debelina denarnice so pomembni drugi dejavniki.

»Pari, ki zaidejo k nam, se večinoma lovijo. Ne vedo, kako se pravilno odločiti, zato jim povemo, na kaj naj bodo pozorni. Nekateri izrazijo željo po velikih kolesih, pozanimajo se o vozičkih, primernih za različne terene, potem se konča. Da jih seznanimo z razlikami, skupaj naredimo krog po trgovini. Pokažemo jim, kako se vozički zložijo, preverimo težo in glede na te podatke se potem stranke odločijo za nakup,« je pojasnila Nataša Svenšek iz Baby Centra.

Biti viden in aktualen

Kupci brez omejitev pri denarju iščejo omejene serije vozičkov. Biti morajo kar se da unikatni. »Trenutno najdražji vozički skandinavskega proizvajalca Stokke izstopajo tako po svojem oblikovanju kot tudi po možnosti dokupovanja številnih dodatkov: poletnih in zimskih strehic, previjalnih torb, pokrival za noge, mrež proti komarjem in marsičesa drugega,« je povedala Svenškova. Zaupala je, da prodajo okoli tri, štiri tovrstne primerke na mesec.

Če se želite torej ponašati z najaktualnejšim prevoznim sredstvom za svojega dojenčka, potem izberite Stokkejevega lepotca v najmodnejši barvi spranega džinsa. Nikar ga ne pozabite okrasiti s čim več dodatki, zaradi česar bo vaša denarnica lažja za okoli dva tisoč evrov. Še več pogledov zavistnežev med sprehodi boste pritegnili, če boste izbrali črno ogrodje vozička, a naj vas opozorimo – tovrstne omejene serije žal ne boste našli na slovenskem trgu.

Kot že zapisano, bistvo otroških vozičkov še zdaleč ni v zbujanju pozornosti. Najustreznejšega (in ne nujno najdražjega) boste zagotovo izbrali tisti, ki boste upoštevali svoj življenjski slog.

Glavne značilnosti kakovostnega vozička so namreč funkcionalnost, prilagodljivost različnim terenom, nizka teža in enostavno zlaganje. A dejstvo je, da večina daje prednost ceni pred kakovostjo. Kupci povprečno odštejejo od petsto do osemsto evrov, medtem ko je mogoče najcenejši voziček skupaj z lupinico kupiti že za tristo petdeset evrov.

»Nižja cena ne pomeni, da je voziček slab. Gre le za bolj klasičen model, za katerega ni mogoče dokupiti raznih dodatkov, športni del se ne obrača, voziček ima majhna kolesa, lupinica nima pritrdilnega sistema isofixa,« pojasni sogovornica.

Spomladi aktualni »dežniki«

Velikost koles izberite glede na teren, na katerem boste voziček najpogosteje uporabljali. Večja in napihljiva imajo boljšo amortizacijo, primerna so za vse vrste razgibanih terenov in aktivne starše. Za mestne sprehode so primerni lažji vozički z manjšimi kolesi in večjimi površinami za odlaganje, tricikli (po katerih je manj povpraševanja) pa bodo zadovoljili ljubitelje trekingov in teka.

V pomladnih in poletnih mesecih je največ povpraševanja po preprostejših vozičkih, imenovanih tudi dežniki oziroma marele. Odlikujejo jih nizka teža, sistem zlaganja na dežnik in s tem manj zavzetega prostora med prevozom ter dostopne cene.

»Izbor barve pride šele ob koncu. Najbolj prodajane barve so nevtralne: siva, bež, črna. Skratka tiste barve, ki so primerne tako za deklice kot dečke. Veliko parov ob pričakovanju prvega otroka ne vpraša za spol in voziček kupujejo še za drugega otroka. Zelo redko, na primer, prodamo tipično rožnato barvo vozička,« opaža Nataša Svenšek.

Pravi, da na cesti zazna ogromno vozičkov v uporabi, ki so jih v največji trgovini z otroško opremo prodajali pred sedmimi, osmimi leti. Še vedno so torej aktualni tudi rabljeni pripomočki za sprehode in prevoz malčkov. Njihova življenjska doba je namreč najbolj odvisna od vzdrževanja: čiščenja koles in zamenjave zračnic.

In še podatek za tehnofile: kupiti je mogoče celo električni otroški voziček, a ga boste na slovenskem trgu težko našli. Že res, da lahko z njim uživate v najnovejših tehnologijah in ga upravljate zgolj s klikom na gumb, a boste na daleč opazni tudi zaradi njegove robustnosti in svojega nerganja ob morebitnem dvigovanju. Neizogibni sestavni del električnega vozička akumulator namreč tehta kar trideset kilogramov, kar je dvakrat več od običajih vozičkov. Tistih, katerih glavni namen je, da staršem, še posebej pa novopečenim mamicam, olajšajo vsakodnevne sprehode in opravke s svojimi nadobudneži.