Prejšnji teden smo v tej rubriki pisali o bliskovitem uspehu newyorškega spletnega podjetja Blue Apron, ki vsak mesec več kot petim milijonom ameriških odjemalcev dostavlja recepte in sveže sestavine, pripravljene v porcije za dve ali štiri osebe.

»Pripravite okusna in zdrava kosila s svežimi sezonskimi sestavinami, ki vam jih pripeljemo domov skupaj z zanimivi recepti,« od marca letos vabijo na spletni strani www.specerija.si, slovenski različici omenjene ameriške uspešnice. Karmen Simoni, direktorica Špecerije, pravi, da ji je v zahtevni službi zmanjkovalo časa za razmišljanje o pripravi svežih obrokov in nakupovanje potrebnih sestavin. »Zamisel, da bi to nekdo storil namesto mene, se mi je zdela zanimiva in odločila sem se, da to ponudim slovenskemu trgu,« pravi. Tako je pred mesecem dni začela na spletni strani ponujati tedenski meni, sestavine in recepte za tri jedi, ki jih naročniku dostavijo na dom ali v službo. Uporabnik lahko izbira med vrečkami živil za dve ali štiri osebe. Za slovenski trg nov koncept povzroča pri ljudeh uvodne nejasnosti, pravi Simonijeva. »Zato moramo večkrat pojasnjevati, da ne dostavljamo že pripravljenih obrokov, ampak vrečko vseh potrebnih živil, začimb in zelenjave za pripravo obrokov po priloženih receptih,« pravi.

Mlada zagonska ekipa

V Špeceriji zbirajo spletna naročila menijev do srede, potem se dogovarjajo z dobavitelji, pripravljajo recepte za prihajajoče tedne, fotografirajo jedi, tiskajo recepte in skrbijo za spletno komunikacijo, v nedeljo pripravljajo suhe sestavine za naročene menije, v ponedeljek zjutraj nabavljajo sveža živila, popoldne pa jih dostavljajo na dogovorjene naslove.

Karmen Simoni je iz družine gostincev in, kot pravi, je od mladih nog pomagala, opazovala in se učila od kuharskih mojstrov. »Sama brskam po receptih, vsakega izmed njih preizkusim in delim svoje dolgoletne izkušnje pri pripravi hrane. Poleg priprave receptov skrbim tudi za odnose z dobavitelji.« Ekipa Špecerije je zelo mlada: všečno spletno stran je pripravil ustvarjalec brez obilice poprejšnjih izkušenj, pri ustvarjanju receptov sodeluje tudi dijak gostinske šole, fotografije jedi pripravlja 14-letna hči Simonijeve. Za dostavo vrečk v Ljubljani skrbi City Express, razvoz po drugih slovenskih mestih pa v Špeceriji izvajajo s svojimi vozili. »Ko bo treba, bomo poiskali partnerje za dostavo po drugih krajih,« pravi Karmen Simoni.

Ključna bo distribucija

Zaradi majhnosti slovenskega so se v Špeceriji seveda morali odločiti, da preverijo potencial slovenskega trga. V prvem mesecu delovanja imajo več naročnikov zunaj prestolnice. »Razvažali smo že od Maribora, Polzele, Logatca, Kranja, Grosupljega do Tržiča, seveda tudi v Ljubljani. Veliko zadovoljstvo naročnikov nam vliva upanje, da bo naša dejavnost postala prepoznavna,« pravi Simonijeva. Pridobili so že nekaj rednih strank. »Ko ti odjemalka reče, da bo njen otrok končno jedel še kaj drugega kot pico in lazanjo, začutiš neizmerno zadovoljstvo in veš, da je tvoja poslovna ideja prava,« pravi direktorica Špecerije, ki obljublja, da bodo svojo ponudbo nenehno širili, najprej zagotovo z vegetarijansko vrečko.

Špecerija ponuja sezonske in sveže sestavine: solata je iz Prlekije, delikatese, pršut, panceta in sveža perutnina so slovenski, tako kot mediteranska sol in sveža ekološka zelišča, prisegajo pa na italijanski starani parmezan.

Eden ključnih izzivov bo distribucija, pravi Simonijeva. »Dostava ene vrečke na primer v Lendavo, druge pa v Kobarid bo stroškovno nevzdržna. Za dolgoročno pokrivanje vse Slovenije potrebujemo več naročil iz posameznih krajev. Tu nam bo pomagalo predvsem ustno priporočilo in širjenje informacij od porabnika do porabnika,« pravi optimistična podjetnica, vesela, ker je nekaj strank že obljubilo, da bodo v svojem kraju poiskale še kakšnega naročnika. »Čaka nas še veliko dela,« pravi z nasmehom Karmen Simoni.