Turistki iz Tajvana Mishy Lin in Pi-hau Tsai v soboto dopoldan nista mogli skriti razočaranja, ko sta se sprehajali ob Blejskem jezeru in v Mlinem zagledali nenavaden prizor: vse pletnje so bile na kopnem, dogodek pa so spremljali policisti in redarji. Popotnici sta na Bled prispeli večer prej, nazaj v prestolnico pa sta se odpravljali že isti dan. Edina možnost za ogled otoka, so turistom pojasnjevali pletnjarji, je bila izposoja lesenega čolna v bližnji čolnarni in veslanje. »Še nikoli v življenju nisva veslali,« sta bili zmedeni turistki.

Pletnjarji – člani Čolnarskega združenja Pletna Bled – so v noči s petka na soboto s pomočjo traktorjev v znak protesta proti novosti na jezeru (ladjici za linijske prevoze) na kopno potegnili vseh 23 blejskih pleten in tudi po njihovem mnenju sporno ladjo Sinaj. Kot smo poročali v Dnevniku, je župnijska ladja na električni pogon, ki lahko sprejme 20 potnikov, linijske prevoze do otoka začela opravljati minuli petek, 1. aprila, vstopnice zanjo pa je v paketu z avtobusnimi vozovnicami začela prodajati tudi Avtobusna postaja Ljubljana. »Z današnjim dnem ukinjamo objavljeno ponudbo paketnega obiska Blejskega otoka za nedoločen čas,« je v sporočilu za javnost v soboto opoldne zapisal blejski župnik Janez Ferkolj.

Neprijavljeni shod so načrtovali

Policisti in redarji, ki so spremljali dogajanje, so bili redkobesedni. »Gre za neprijavljen shod. Vse druge domnevne kršitve veljavnega plovbnega režima so v pristojnosti inšpekcijskih služb,« sta pojasnila policist M. Mulej in medobčinski redar G. Peterman. Ta je pletnjarjem predstavil še kazen za takšno dejanje: 200 evrov globe za kršitelja posameznika, tisoč evrov za pravno osebo in 400 evrov za odgovorno osebo.

»Ta protest smo načrtovali dlje časa,« so nam povedali pletnjarji. Predsednik združenja Marjan Žvegelj nam je pojasnil, kaj jih pravzaprav moti. »Ladja Sinaj v štirih točkah krši veljavni odlok o plovbnem režimu po Blejskem jezeru. Plovila na jezeru smejo biti lesena, to je kovinsko in le na zunaj daje vtis, da je leseno. Privez v Mlinem, kjer je ladja zasidrana, ni namenjen prevozu potnikov, temveč oskrbi otoka. V odloku jasno piše, da smejo biti na jezeru le trije naši čolni na električni pogon in en župnijski za oskrbo otoka. Ladja Sinaj je peto plovilo na električni pogon, ki ga odlok ne dovoljuje.« Poleg tega naj bi imela župnija dovoljenje le za prevoze po jezeru za lastne potrebe in za oskrbo otoka, ne pa za prevoz potnikov, dodaja Žvegelj. Blejski župnik Ferkolj očitke zavrača, vse nadaljnje korake prepušča pristojnim službam.

Turisti ogorčeni, župan shod označil za prenagljen

Turisti, ki so bili v soboto prikrajšani za vožnjo po jezeru in za ogled otoka, so bili nad dogodki ogorčeni. Naši sogovornici iz Tajvana sta se čudili temu, da se lokalni spori rešujejo v škodo turistov. Čudilo ju je, da si pletnjarji na takšen način tudi omejujejo svoj zaslužek. »To ni pomembno,« je odgovarjal Žvegelj in zagotovil, da bodo pletnje spet v vodi, ko bodo v občini oziroma v preostalih pristojnih službah rešili spor, ki naj bi ga zanetili z dvojnimi merili.

»Vsem turističnim agencijam smo poslali dopis, da do nadaljnjega prevozov na otok ne bomo opravljali,« nam je obvestilo v slovenščini in angleščini pokazal eden od pletnjarjev Robert Wilfan. »V imenu Čolnarskega združenja Pletna Bled se opravičujemo za vse nastale nevšečnosti ter se zahvaljujemo za vašo strpnost in razumevanje,« so zapisali v obvestilu.

Blejski župan je prepričan, da je protest pletnjarjev prenagljen. »Vodno pravico podeljuje država prek upravnih enot, ne občina. Občinski svetniki pravkar usklajujejo vse pripombe o novem odloku o plovbnem režimu.« Kot županu se mu zdi pomembno to, da imajo vsa plovila na jezeru tradicionalen videz, ki ga po njegovem mnenju ima tudi ladja Sinaj.