Čeprav se bo uradno na ulice podal šele sredi prihodnjega meseca, so včeraj na ljubljanski mestni občini skupaj s predstavniki javnega podjetja Ljubljanski potniški promet (LPP) že predstavili novi turistični vlakec, ki so ga poimenovali urban. Njegova posebnost je 40-kilovatni elektromotor, zaradi katerega bo potnike prevažal po mestnem središču brez oddajanja škodljivih izpustov. V sodelovanju z LPP so ga razvili v podjetju Stoja, inovacije in proizvodnja.

»Smo precej majhen tim in ker smo imeli na voljo samo šest mesecev, je bila naloga zelo zahtevna,« je povedal strokovnjak za elektromobilnost Miro Zorič, ki je streho vlakca opremil s fotovoltaičnimi paneli. Po njegovi razlagi so vlečno vozilo in trije vagoni povezani tako, da se 19-metrski vlakec lahko vije kot kača in brez težav vijuga med ovirami. Najvišja hitrost, ki jo lahko doseže, je 25 kilometrov na uro, dnevno pa bo lahko to okolju prijazno vozilo prevozilo okoli sto kilometrov. Naenkrat se bo v njem lahko zapeljalo 47 oseb, turistični vodič in ena oseba na invalidskem vozičku. Vagoni, v katerih so lesene klopi, bodo lahko v zimskem času ogrevani, poleti pa se bodo okna odprla s pomikom stekel navzdol. Kakšna bo na koncu njegova trasa, bo znano šele konec aprila. Župan Zoran Janković, je razkril, da bo vlakec povezal glavne mestne znamenitosti, in to večinoma po območjih za pešce. Predvidoma bo vozil na grad tako kot od leta 2001 vlakec na dizelski pogon koncesionarja podjetja Čarman, se vrnil nazaj pred mestno hišo, od koder bo prek Stritarjeve ulice dosegel Prešernov trg. Njegova pot se bo nadaljevala na Wolfovo ulico po Gosposki do Novega trga in Brega. Od tam se bo njegova pot vila čez Grudnovo nabrežje do Špice in naprej do obnovljene Plečnikove hiše. Mimo Križank pa se bo vrnil na Mestni trg in pred mestno hišo, kjer bo urbanova izhodiščna in končna postaja. Ali bo ta krožna proga obveljala, je po županovem pojasnilu odvisno od tega, kako uspešno bo vlakec prečkal prometnice v času prometne konice.

Prve dni bo urban potnike vozil brezplačno, kasneje pa bo vozovnica za potnike do 15. leta stala tri evre in za odrasle pet evrov. Vsi potniki bodo lahko izbirali, ali se jim ta naloži na kartico urbana ali ne. Če je ne bodo naložili, bo veljala samo eno vožnjo (do prvega izstopa iz vlakca), v nasprotnem primeru pa bo lahko potnik iz vlakca izstopil kadar koli in kjer koli ter se nanj z isto vozovnico tisti dan vrnil, so pojasnili v LPP. Za novo pridobitev so v javnem podjetju odšteli 377.000 evrov, pričakujejo pa, da se jim bo naložba povrnila v petih letih. dv