Fire! je bend, socialni organizem, ki se, ko ustvarja, vsega loteva v duhu kooperativnosti, sprotnem razreševanju neizbežnih razhajanj. Drugače ne bi mogel obstati in se razširiti v veliki orkester. Obdržati bend na ustvarjalnih stičiščih jazza, improvizirane godbe in rockovskega podzemlja ni lahko. V prid triu je mednarodni ugled članov, zlasti Gustafssonov, ki smo mu srečno sledili na naših odrih v zadnjih petnajstih letih. Spremljali smo zorenje inštrumentalista in skladatelja, ki je kot zgodovinski glasbeni temelj svojega početja zmerom postavljal svobodne forme v jazzu in drzno neposrednost rocka. Po petkovem koncertu mirne vesti zapišemo, da je Šved pravi nadaljevalec tiste smeri muziciranja, ki jo je v svet jazza in saksofona vnesel nemški freejazzovski pionir Peter Brötzmann – je silovita, ekspresivna, s fizično prezenco, masivno zrnata. Predirljiv zven njegovega baritonsaksofona je nalezljiv, a ni monoliten. Navznoter se razkolje na posamezne vidike pihanja, ki jih neguje in variira v skladu s strukturo skladb. Te so valeča se gmota, ki ravno zaradi upočasnjenosti in reducirane skeletne gradnje poudarja bogato zvočnost in nianse v sencah melodij, sprijetih z bazičnim ostinatom, ki se ponuja v obdelavo. Enostaven vzorec, ki nastavi razpoloženje, šele nastaja in se sklene v igri ponavljanja z variacijami zvena, zamiki v ritmiziranju, ki obrnejo osnovni vzorec in grejo proti pulzu.

Mats Gustafsson je pihal v baritonsaksofon in rokoval z elektrofonijo, Johan Berthling je igral na električni bas, Andreas Werliin na bobne. Bend je koncert končal podobno kot Orkester Fire! na lanskem jazz festivalu v Ljubljani, z divje navitim odvodom skladbe Exit, ki je mala hardcorovska epopeja. Izstop ponudi čas za rekapitulacijo perfektnega spoja nove liričnosti Fire! z zadnjega albuma in mogočne gibkosti s prejšnjih, kakršno je v izrazu pozabil današnji razvodeneli rock, in emocionalne neposrednosti, ki jo je večidel utajil novi akademizirani jazz. Fire! je muzika kompleksne enostavnosti z življenjskim sokom. Vanjo se lahko naseli individualna poslušalčeva osebna štorija, ki ni sprenevedanje, da je vse kul.