Podjetje Proteusnet je s prodajo tem za izdelavo spletnih strani v wordpressu v treh letih doseglo milijon dolarjev prihodkov. V naboru imajo 17 tem, posamezna a stane 59 dolarjev, in glede na to, da je konkurenca v tem segmentu velika, so morali trdo delati tako pri razvoju kot marketingu, da so v treh letih prodali okoli 20.000 tem, pravi soustanovitelj štiri leta starega podjetja Primož Cigler, ki na prvo mesto postavlja dobro uigrano ekipo.

»Enostavno ne moreš delati dobrih produktov in doseči zastavljenega cilja, če nimaš v ekipi strokovnjakov na svojem področju, ki se med seboj dobro razumejo,« največjo težo za uspeh daje ekipi. Prav zato, dodaja, si ne želijo hitre širitve ekipe niti eksponentne rasti podjetja, temveč želijo rasti organsko, se pri tem še naprej učiti, predvsem pa v večji meri kot birokraciji posvečati kreativnosti, ki jo vlagajo v razvoj novih tem.

Ključna je usmerjenost v niše

Konkurence v tem poslu je namreč podobno kot pri drugih internetnih storitvah in rešitvah ogromno, čeprav je toliko tudi povpraševanja. A njihova ključna konkurenčna prednost je nišna usmerjenost, denimo ustvarjanje tem posebej za frizerje, s čimer se lahko bolje osredotočijo tudi na funkcionalnost oziroma uporabnost teme, pojasnjuje Cigler, ki je podjetje ustanovil skupaj z Jako Šmidom, s katerim sta prve poslovne korake v svetu interneta naredila že pri rosnih 15 letih. »Tako kot Akrapovič ne dela izpušnih sistemov za serijske avtomobile ali Pipistrel komercialnih letal, tudi mi ne izdelujemo tem, ki bi bile v osnovi primerne za vse,« nišno usmerjenost ponazori Šmid.

Na vprašanje, koliko časa je tema aktualna, je težko odgovoriti, pravi Cigler, saj se tehnologija in trendi iz leta v leto spreminjajo. »Glede na to, da se usmerjamo na uporabnike, katerih prioriteta ni spletna prodaja, temveč so to denimo frizerske, avtomehanične ali gradbene storitve, in je zanje pomembna le predstavitev podjetja na spletu, so lahko naše teme zanje aktualne tudi več let. Tudi zato se osredotočamo na to, da jim lahko za malo denarja ponudimo dolgoročno rešitev,« pojasnjuje Cigler in dodaja, da prav tako ni omejitev, kolikokrat lahko prodajo določeno temo.

Številke gredo tudi do 200.000 prodanih kopij, njihova najbolj prodajana tema pa je dosegla 5000 kupcev, pri čemer število prodanih kopij ne vpliva na zmanjšanje zanimanja za nakup.

Obdržati želijo 40-odstotno rast prihodkov

Največ prodajo čez lužo in v Evropi, kjer sta deleža prihodkov približno enaka, okoli 40 odstotkov, preostali del pa predstavljajo teme, prodane drugje po svetu. »Internet je posel, pri katerem resnično ni pomembna starost, spol ali od kod prihajaš – in prav to je tisti čar, zaradi katerega smo se sploh začeli ukvarjati s tem,« pravi Šmid in dodaja, da njihove wordpress teme kupujejo v 200 državah sveta. Bistvenih razlik med trgi ni, dodaja Cigler, se pa vsakemu poskušajo čim bolj približati, v prvi vrsti tako, da poskrbijo za prevod angleško zasnovanih tem v še deset drugih najbolj uporabljanih svetovnih jezikov.

Podjetje letos načrtuje 500.000 dolarjev prihodkov, kar bi pomenilo 40-odstotno rast glede na preteklo leto. »Od prve objave izdelka so minila dobra tri leta, kar je relativno kratek čas, a to še ne pomeni, da lahko hitro uspeš in zaslužiš. Zagotovo je prednost, da ne potrebuješ visokega začetnega kapitala, zato je internet vroče železo med mladimi podjetniki. Po drugi strani pa se je treba zavedati, da je tudi konkurence zato ogromno. To pa pomeni, da je vsak dan težje konkurirati drugim nadobudnežem, sploh start upom s številnimi viri financiranja,« možnosti uspeha na internetu opisuje Cigler, ki vse pogosteje opaža, da se v konkurenci pojavljajo start upi, ki sicer dobijo tvegani kapital, a ekipa ali ideja v resnici ni prava, zato se hitro izgubijo. Na drugi strani pa se je razvoj interneta nekoliko umiril, tako da je za podjetja, ki so se v tem poslu že ustalila, poslovanje vedno varnejše.

»Glede na število spletnih strani, ki jih poganja wordpress, sem vedno bolj prepričan, da bo povpraševanje po temah zanj obstajalo še vsaj pet, morda celo deset let, ne moremo pa predvideti, ali bo enako ostalo tudi razmerje med ponudbo in povpraševanjem,« o viziji in stabilni rasti podjetja pravi Jaka Šmid.