»Stanje se je nekoliko izboljšalo, tako da je pripetih že 80 odstotkov otrok, vendar imamo še vedno dvajset odstotkov staršev, ki sebe na sprednjih sedežih pripnejo, otroka pa zadaj prevažajo kot krompir,« je za Dnevnik že pred petimi leti dejal nekdanji predsednik sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Bojan Žlender, zadnja raziskava Avto-moto zveze Slovenije (AMZS) pa kaže, da se od tedaj ni veliko spremenilo.

Tudi v zadnji spletni anketi, ki so jo na AMZS predstavili včeraj, je 23 odstotkov voznikov priznalo, da svoje otroke občasno vozijo nepripete – recimo pri sopotniku v naročju. Prav tako dobra desetina voznikov svoje otroke vsaj na krajših relacijah – na primer v vrtec in nazaj – vozi nepripete, otroci 22 odstotkov voznikov pa so brez otroškega sedeža, ko jih prevažajo stari starši ali družinski prijatelji.

Igrača kot nevaren projektil

Zaradi statistike, ki še ni optimalna, na AMZS opozarjajo, da mora biti varnost vedno na prvem na mestu. Odrasli so tisti, ki morajo poskrbeti za varnost otrok. Postaviti jih morajo pred dejstvo, da bodo pripeti, in se o tem nikakor ne pogajati. Prav tako velja tudi dober zgled, kar pomeni, da morajo biti tudi starši vedno ne glede na relacijo v avtomobilu pripeti.

S primernim otroškim sedežem se varnost otrok v avtu sicer še ne konča. Na AMZS svetujejo, da otroci pri sebi nimajo igrač z ostrimi robovi, saj lahko te v primeru trka postanejo nevaren projektil.

Prav tako je koristno, če starši ob daljših potovanjih otroke v avtomobilu ustrezno zamotijo. Kot primerno orodje so se izkazale tablice, na katerih lahko otroci med vožnjo gledajo risanke, na daljšo pot pa se je praktično odpraviti tudi ponoči, tako da otroci pot prespijo.

Zaradi otroka v nevarno situacijo

Za varno vožnjo ni pomembno le, da so otroci pripeti, temveč tudi, da čim manj motijo voznika. Taista anketa je namreč pokazala, da so otroci zaradi svoje glasnosti in nepotrpežljivosti resen motilec pozornosti voznika. Petina izmed 692 anketiranih voznikov in predvsem voznic je povedala, da jih vedenje otrok pogosto moti med vožnjo, četrtina pa je celo dodala, da so na cesti kdaj že spregledali kaj pomembnega – odcep, prometni znak in podobno – ker so se med vožnjo ukvarjali z otrokom. Osem odstotkov anketiranih se je zaradi ukvarjanja z otrokom že znašlo v nevarni situaciji.