Dobra dva tedna pred začetkom zbiranja prijav za tekmovanje Zavoda mladi podjetnik, ki bo šestič zapored izbiral mladega podjetnika, je podatke o poslovanju v letu 2015 že imelo tudi podjetje Eko saja. Anja in Alen Marič, ki sta podjetje ustanovila in z ekipo lani prihodke dvignila za 500 odstotkov, sta bila lani izbrana za mlada podjetnika leta.

Čeprav sta načrtovala, da se bodo v letu 2015 po prihodkih že spogledovali s prvim milijonom evrov, kot sta načrtovala, sta s poslovanjem, ki je podjetju prineslo dobrih 630.000 evrov prihodkov, zadovoljna. Podjetje, ki sta ga ustanovila novembra 2013, je zlasti prepoznavno po trgovinah Woodway, kjer je mogoče kupiti inovativne modne dodatke slovenskih ter tujih oblikovalcev in proizvajalcev iz lesa.

Do zdaj so odprli štiri trgovine v Sloveniji in tri v tujini, imajo 15 zaposlenih. Njihovo nadaljnjo rast s stalnim sodelovanjem zagotavlja pet oblikovalcev in zunanje agencije. »Vse te številke so začasne, saj svoje ideje ves čas uresničujemo, bogatimo ponudbo in se širimo v tujini,« poudarja Alen Marič.

Za leto 2016 lastnika napovedujeta še odločnejšo rast prihodkov, saj bodo poleg lesenega nakita, očal in etuijev začeli ponujati še dodatke za dom. »Sodelujemo z več slovenskimi oblikovalci, s katerimi ustvarjamo revolucionarne kolekcije. Letos bomo stopili iz okvirov in na trg prodrli z dodatki za dom,« napoveduje Anja Marič, ki je prepričana v trajnostno rast podjetja, saj gredo svetovni trendi vse bolj v smeri naravnega, torej tudi lesa.

Čeprav so menili, da bodo med njihovimi kupci prevladovali mladi, po njihovih izdelkih segajo porabniki skoraj vseh starostnih skupin; ker so izdelki nekaj novega, so priljubljeni tudi med turisti, zlasti Španci, Italijani in Nemci. »Les predstavlja prihodnost modnih dodatkov, kar dokazujejo tudi svetovni sejmi mode. Je material prihodnosti. Nadgrajevali ga bomo še z drugimi materiali in obogatili njegove lastnosti,« pojasnjuje Anja Marič. Uporabljajo slovenski les – hruško, oreh, jablano, oljko, jesen in hrast. »Slovenski oblikovalci pri izdelavi modnih dodatkov uporabljajo skoraj vse naštete vrste lesa. Odlikujeta jih predvsem trdnost in trpežnost, kar je ključno za zagotavljanje kakovosti izdelka,« pojasnjuje Anja Marič. Že letos naj bi odprli tudi največjo spletno trgovino lesenih modnih dodatkov na svetu, zatrjujeta lastnika podjetja Eko saja. jpš