Verjetno je tudi zato nova kriminalistična akcija s podrobnostmi o domnevnem deljenju poslov za podkupnine, prav lepo začinjena z domnevnim spolnim škandalom, glede na skrb vzbujajoča razkritja minila pravzaprav brez večjega pompa. Ali so se Ljubljančani dokončno sprijaznili z likom in delom Zorana Jankovića? Ki mu kljub številnim kriminalističnim preiskavam, pri čemer je od nekaterih minilo že več let, za domnevne županske nečednosti resda niso uspeli obesiti še niti obtožnice. Tudi če bi kateri primer končal na sodišču, je torej vprašanje, ali bo o njem pravnomočno odločeno še v tem mandatu.

Medtem pa Janković – dela. Sadovi dela so oprijemljivi. Šminkersko mestno središče je že tako nabito polno turistov, da si gostinci in hotelirji na vsakem vogalu manejo roke. Osebni motorni promet prvič po dolgih letih upada, in to predvsem na račun kolesarjenja in hoje. Zunaj vrtca letos ni ostal niti en ljubljanski otrok. Ljubljana z novim centrom za ravnanje z odpadki na Barju postaja vse bolj ekološko mesto. Mesto ima sprejeto trajnostno, prometno, športno, kulturno, socialno, stanovanjsko strategijo. V nasprotju z državo, ki vse bolj stopica na mestu, namesto da bi občinam narekovala tempo. Ljubljana mora zato tudi vse bolj prevzemati pobudo pri zadevah, ki bi jih morala v prvi vrsti reševati vlada.

Še več, država z zastarelimi zakonskimi rešitvami prestolnico celo ovira. To je najočitneje pri reševanju problema prometa in navala dnevnih migrantov iz okoliških občin. Sliši se naravnost neverjetno: čeprav so se na primer rumeni pasovi za javni potniški promet izkazali za ključne pri zmanjševanju osebnega motornega prometa, so ti pasovi še vedno narisani le kot poskusna rešitev, ker zakonskega okvira zanje pri nas po več letih še vedno ni. Kaj pa je po drugi strani država naredila v zadnjih desetih letih, da bi zmanjšala pritisk voznikov iz okoliških občin v Ljubljano? Zakaj se tako vleče projekt integriranega javnega potniškega sistema s skupno vozovnico? Kaj nikogar ni sram tega, v kakšnem stanju so mestna železniška postajališča, o katerih smo se nedavno razpisali? Ni nikomur nerodno, da Ljubljančani že več kot šest let javni prevoz, parkirnine, vzpenjačo plačujejo z urbano, medtem ko se vozovnice za vlak ne da plačati drugače kot z gotovino? Ali da je LPP v sodelovanju z okoliškimi občinami podaljšal že več avtobusnih mestnih prog, občina pa na obrobju uredila več parkirišč P+R in mestno središče končno zaprla za motorni promet, medtem ko država v nasprotju z mnenjem praktično vseh strokovnjakov širi Dolenjsko cesto na škodo pešcev in kolesarjev? Da ne govorimo o načrtih Darsa za širitev ljubljanske obvoznice...

Zaradi vsega tega Ljubljana korak za korakom vse bolj odstopa od slovenskega povprečja. Navsezadnje je to potrdil tudi referendum o spremembah zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih, ki jih je Ljubljana edina prepričljivo – v volilnem okraju Ljubljana center celo z več kot 68 odstotki – podprla. Takrat je ljubljanski grad sijal v mavričnih barvah, v svetniškem klubu Nove Slovenije pa so zaradi tega župana Jankovića obtožili zlorabe položaja. To pa je trenutno domet desne opozicije v Ljubljani.