Vsega lepega je enkrat konec, pravi rek, ki v teh dneh bržčas večkrat pade na pamet možaku po imenu Walter Maria de Silva, glavnemu oblikovalcu pri koncernu Volkswagen, ki je sklenil, da bo konec meseca odložil svinčnik, ravnilo in šestilo ter odšel v pokoj. No, zagotovo pa ta rek ni tuj njegovim že kmalu nekdanjim sodelavcem – v prvi vrsti zaradi afere z izpusti, deloma pa tudi zaradi omenjenega slovesa. De Silva je bil v zadnjih letih namreč zaslužen za podobo vrste koncernskih avtomobilov, da se omenjeni rek ne bo udejanjil dobesedno in pomenil konca njihovih lepih avtomobilov, pa bo vendarle skrbel še nekaj časa – odslej bo namreč s koncernom sodeloval kot svetovalec.

Slovo sicer pomeni uradni konec 17-letnega sodelovanja, ki se je začelo leta 1998, ko je bil de Silva imenovan za vodjo Seatovega oblikovalskega centra. Štiri leta pozneje je prevzel oblikovanje v skupini Audi, leta 2007 pa so ga imenovali za vodjo oblikovanja na ravni celotnega koncerna. »Portfelj skupine Volkswagen v avtomobilskem svetu nima primerjave, saj naša paleta zajema celoten spekter avtomobilskega trga. Igrati moramo z veliko različnimi žogami, a imamo vseeno vse skupaj pod nadzorom, saj se vedno osredotočimo na posamezno znamko, njeno zgodovino in vrednote. Neodvisno od vsega naštetega pa hočemo obenem gojiti določeno kulturo oblikovanja v celotnem koncernu,« je bistvo svojega delovanja pri Volkswagnu Walter de Silva v intervjuju za revijo What car? pojasnil pred leti.

Najponosnejši na audija A5

A če se je poklicna pot 64-letnega Italijana iz mesteca Lecco pri Volkswagnu končala, se tam še zdaleč ni tudi začela – to se je namreč zgodilo leta 1972 v Fiatovem oblikovalskem centru v Torinu. Med letoma 1979 in 1986 je bil nato vodja oddelka za industrijsko in avtomobilsko oblikovanje na inštitutu Idea, leta 1986 pa je prestopil k Alfi Romeo, kjer je bil do leta 1998 vodja oblikovanja in z alfo romeo 156 postavil nove znamkine oblikovalske smernice. Sledila je že omenjena selitev k Seatu, pri katerem je kmalu po prelomu tisočletja med drugim zakrivil nove ibizo, cordobo, leona, toleda in alteo, ter nato k Audiju. »Dizajn je po mojem mnenju seštevek posamičnih signalov, ki jih je treba kombinirati tako, da proizvedejo močan skupni signal. Dober avtomobilski dizajn nikakor ni rezultat izključno racionalnih misli. Nenazadnje pa je dizajn vselej odsev odnosa do življenja, stališč in prepričanj,« je nekoliko zapleten pogled na avtomobilsko oblikovanje razkril v času, ko je začenjal svojo pot pri Audiju.

Pri tej znamki je bil leta 2007 tudi glavni krivec za obliko avtomobila, na katerega je najbolj ponosen – audi A5. »Ob njegovi predstavitvi sem dejal, da je to najlepši avto, kar sem jih oblikoval, in tega mnenja nisem spremenil,« je dejal leta pozneje. Da visoko mnenje glede avtomobila ni le njegovo, pa so dokaz številna priznanja, ki jih je audi A5 prejel, med drugim tudi nagrada za dizajn Zvezne republike Nemčije 2010, kar je najvišje priznanje za oblikovalske dosežke v Nemčiji. Leto pozneje pa so de Silvo izbrali za dobitnika priznanja compasso d'oro (zlato šestilo), kar je najprestižnejša nagrada v Italiji.

Obožuje astone martine

Da je na audija A5 izjemno ponosen, priča tudi dejstvo, da je ta del njegovega voznega parka. »Ob tem imam še golfa GTI, ki je odličen avtomobil. In dva fiata – model 500 in pando, seveda izvirni različici, saj naravnost obožujem briljantna koncepta teh dveh avtomobilov,« je pojasnil v enem od intervjujev in dodal, da med drugimi proizvajalci najbolj ceni avtomobile aston martin: »Občudujem njihovo filozofijo modernega dizajna, prek katerega so hkrati futuristični in uspešno izkazujejo tudi vso svojo bogato zapuščino.« Kljub temu pa astona martina v njegovi zbirki avtomobilov ni, pa tudi na vprašanje, katere avtomobile bi v njej rad imel, ne odgovori neposredno, saj jih je po njegovem mnenju enostavno preveč. Je pa zato neposreden pri odgovoru na vprašanje, kateri avto bi imel, če bi lahko izbral samo enega: »Enostavno – golfa. Temnomodrega z rjavim usnjem.«