Letalska industrija se po letih stagnacije znova prebuja. Poceni nafta piha namreč vzgonski veter pod krila vzpenjajočih se prihodkov in dobičkov letalskih družb. Uspešno poslovno leto pričakujejo tako praktično vse večje evropske letalske družbe, kot so British Airways, Air France-KLM, Iberia in celo Lufthansa, ki kljub večstomilijonskim stroškom stavk pilotov in kabinskega osebja načrtuje dve milijardi evrov čistega dobička. Morda še bolje se godi nizkocenovnim letalskim prevoznikom.

Easyjet rekordno

Easyjet, ki štirikrat na teden povezuje Ljubljano in London, je lani dosegel kar 22-odstotno rast čistega dobička glede na leto pred tem. V poslovnem letu, ki se je končalo septembra, je ustvaril rekordnih 548 milijonov britanskih funtov čistega dobička (okoli 781 milijonov evrov). Ob podatku, da so prihodki zrasli »zgolj« za 3,5 odstotka na 4,6 milijarde funtov, je seveda mogoče zaključiti, da je rast dobička posledica nižjih stroškov, predvsem s kupovanjem goriva.

Easyjet je ob tem prepeljal šest odstotkov več potnikov kot leto pred tem, in sicer 68,6 milijona. Easyjet je po tem kazalniku večji od Lufthanse in zaostaja zgolj za eno evropsko letalsko družbo – večnim konkurentom Ryanairom.

Ryanair leta v drugi stratosferi

Irski nizkocenovni letalski prevoznik bo očitno tudi letos boljši od Easyjeta. Čeprav imata za polovico zamaknjeni poslovni leti, je namreč Ryanair že v prvi polovici poslovnega leta ustvaril 1,09 milijarde evrov čistega dobička, s čimer je lansko prvo polletje presegel za skoraj 40 odstotkov. Če bo močno poslovanje iz poletnih mesecev ponovil tudi prek zimskih praznikov, bi lahko vnovič presegel dve milijardi evrov čistega dobička.

Ryanair naj bi v celotnem letošnjem letu prepeljal skupno 105 milijonov potnikov, s čimer bi se lahko zavihtel med tri največje letalske družbe na svetu. Načrti za prihodnost pa ostajajo še precej bolj ambiciozni. Vodja irskega nizkocenovnika Michael O'Leary pričakuje, da bo Ryanair leta 2024 prepeljal 180 milijonov potnikov, okoli 50 milijonov več kot trenutno največja letalska družba Delta Air Lines. Tudi pri Easyjetu imajo ambiciozne načrte. Za okrepitev svoje prisotnosti na evropskem nebu so za prihodnja leta že naročili 36 novih letal airbus A230 s 186 sedeži. jb