Za izvedbo elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku, najpomembnejši posel v Darsu po skorajšnjem dokončanju gradnje avtocestnega omrežja, se bodo udarili štirje ponudniki: Kapsch Traffic-Com, ki je kot edini oddal ponudbo na zadnjem, leta 2013 razveljavljenem razpisu, konzorcij Iskratela in slovaškega Skytolla, Cetis, ki je v lasti Marka Moharja in Matjaža Satlerja, ter konzorcij Telekoma Slovenije in norveške družbe Q-Free, nekoč znane pod imenom Traffic Design, ki je hišni dobavitelj Darsa pri obstoječem cestninskem sistemu ABC za tovorna vozila.

A zapletlo se je že na samem začetku. Ponudb, ki so prispele na razpis, namreč v Darsu niso odprli. Razlog: eden od ponudnikov, Kapsch Traffic-Com, je že v začetku tedna vložil zahtevek za revizijo razpisa. V državni družbi za avtoceste, ki jo vodi Matjaž Knez, se bodo tako najprej opredelili do tega zahtevka, do takrat pa ponudbe shranili v »varni sobi«.

Medtem ko v Darsu o vsebini zahtevka včeraj niso želeli govoriti, se je Kapsch Traffic-com za vložitev zahtevka po naših informacijah odločil zaradi kršitev zakona o cestninjenju in več načel, med drugim enakopravne obravnave ponudnikov, sorazmernosti, gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti. Zahtevek naj bi navajal, da je Dars razpisne pogoje z odgovori na vprašanja, postavljena v sistemu e-naročanja, dejansko spreminjal. To naj bi v Kapsch Traffic-comu dokazovali z več primeri. Eden od teh je predpisano plačevanje električne energije za obcestno opremo, ki bo po prevzemu sistema in plačilu postala last Darsa. Na ceno in čas izvedbe naj bi prav tako pomembno vplivalo dejstvo, da bo moral izbrani dobavitelj cestninskega sistema zgraditi tudi priključke za napajanje z električno energijo za obcestno opremo. To po oceni Kapsch Traffic-coma na odsekih, ki niso lastniško urejena ali ki celo nimajo uporabnega dovoljenja, ob obstoječi zakonodaji sploh ni mogoče. V Kapsch Traffic-comu zahtevka niso želeli komentirati.

Tudi zato za zdaj ni mogoče napovedati, ali bo Dars sedem let po tem, ko se je država prvič resneje lotila projekta elektronskega cestninjenja, tega zdaj res izpeljal. Spomnimo, Dars, ki ga je takrat vodila Mateja Duhovnik, je razpis objavil že avgusta 2011, a ga je vlada po večkratnem podaljšanju kmalu po tem, ko jo je prevzel Janez Janša, ustavila. Nov razpis je bil objavljen februarja 2013, spet v času zamenjave oblasti, a je postopek zbiranj ponudb razveljavila državna revizijska komisija. V Darsu so ponovljeni razpis najprej nameravali izpeljati že lani poleti, a so si nato premislili. Po večmesečnih usklajevanjih z ministrstvom za infrastrukturo so ga nato objavili sredi julija, septembra pa rok za oddajo podaljšali za mesec dni.