Kaj sicer pravijo o turizmu v svojih občinah župani in kako gledajo na Dnevnikovo akcijo? Na naša vprašanja so odgovarjali županja Črne na Koroškem Romana Lesjak, župan Bleda Janez Fajfar in mestne občine Celje Bojan Šrot.

Kaj lahko poveste o turizmu v svoji občini v zadnjih desetih letih?

Črna na Koroškem: Naša občina je v zadnjih letih namenila veliko sredstev in energije v razvoj turistične ponudbe, za promocijske aktivnosti in povečanje prepoznavnosti kraja tudi kot turistično zanimivega in privlačnega. V občini smo uredili številne zbirke – Olimpijci iz Črne na Koroškem, Rudarska zbirka, Etnološka zbirka, Čebelarska zbirka, uredili športna igrišča in rekreacijske površine, uredili okolico in označili naravne znamenitosti, obnovili kulturne znamenitosti in razvili naše odmevne prireditve, kot so Gradovi kralja Matjaža, Srečanje pod Najevsko lipo, Festival kulture...

Bled: Zadnjih deset let je prišlo do velikih sprememb, predvsem pri državnem izvoru gostov – opažamo vse več obiskovalcev z Daljnega vzhoda, a ti v večini ostajajo le po kak dan, saj želijo videti čim več držav v čim krajšem času. Pri evropskih gostih, pred desetimi leti še večinoma Nemcih, Italijanih, državljanih Beneluksa, Avstrijcih, Britancih, Srbih in Hrvatih, so danes vse številnejši tudi Francozi, Španci, Rusi, Skandinavci, Madžari, Čehi, Poljaki, Maltežani. Bled ima nekaj sijajnih penzionov, ki se bolj kot hoteli lahko pohvalijo s stalnimi gosti, ki precej zapravijo v kraju. Kot gobe po dežju so zaradi pomanjkljive državne zakonodaje zrasla mladinska prenočišča – mladino zanimajo čim cenejša prenočišča, za razne športe aktivnosti ter hrano in pijačo pa lahko brez problema porabijo tudi več sto evrov na dan!

Celje: Naložbe v turistično infrastrukturo (Stari grad, nov turističnoinformacijski center, prireditveno območje ter Šmartinsko jezero), prenova mestnega jedra, posodobitev turističnih zmogljivosti, porast zasebnih naložb in povezovanje javnega zavoda za turizem s partnerskimi institucijami iz 21 občin, združenih v regionalni turistični cilj »Dežela Celjska«, so prinesli spremembe. Mesto Celje je ob tem v zadnjih letih sistematično gradilo na vsebini. Prireditve Pravljično Celje, Poletje v Celju, srednjeveška prireditev Dežela Celjska vabi… sooblikujejo podobo mesta in njegov utrip skozi leto. Smo prvo slovensko mesto, ki je na grajskem območju že leta 2010 začelo zgodbo tako imenovane žive zgodovine, s katero obiskovalce popeljemo v svet grajskih doživetij vsak konec tedna od aprila do oktobra.

Katerih pet točk mora vsakdo obiskati oziroma si jih ogledati ter katero jed in pijačo mora vsak obiskovalec poskusiti, da lahko reče, da je bil na obisku pri vas?

Črna na Koroškem: Vsak obiskovalec našega kraja si mora ogledati zbirko Olimpijci iz Črne na Koroškem, Rudarsko zbirko in kegljišče v Heleni, Najevsko lipo, informacijski točki geoparka Karavanke, izvir reke Meže in krajinski park Topla. Najbolj znane tradicionalne in okusne jedi, ki jih obiskovalci zagotovo morajo poskusiti pri nas, so grumpi (ocvirki), rženi kruh, žganci, domača salama, skuta, klocavi nudeljni (štruklji s hruškami), med pijačami pa je najboljša naša domača voda iz Tople ter vseh izvirov in slapov v okolici Črne in domači sladek ali kisel jabolčni mošt (sadjevec oziroma jabolčnik). Naši kmetje kuhajo tudi odlično domače žganje iz različnih vrst sadja.

Bled: Novi informacijski center Triglavska roža, Blejski grad, sprehod s Slovenskega trga s cerkvijo svetega Martina, nato pa s kočijo od Festivalne dvorane mimo kavarne Park hotela z blejsko kremno rezino – do Vile Bled, kjer si velja privoščiti vsaj kavo. Od tu pa na Blejski otok s tradicionalno pletno na vesla.

Celje: Stari grad Celje, Celeia – mesto pod mestom, arheološko razstavišče, staro mestno jedro, Šmartinsko jezero, Celjska koča. V Celju se v središču mesta radi posladkamo s tako imenovano šamrolco ali tortami, ki jih, po recepturah naših babic, še vedno spečejo v mestnem hotelu Evropa. Ponosni smo tudi, da se kar dve gostilni (gostilna Matjaž in gostilna Francl) ponašata z nazivom »gostilna Slovenija«. V zadnjem času vsi poznajo znamenite burgerje v Sport pubu Hotela Celeia in v Starem piskru.

Ali spremljate akcijo Dnevnikova turistična izvidnica in kaj o njej mislite oziroma kako jo ocenjujete?

Črna na Koroškem: Akcijo spremljamo, tudi sami smo bili v njenem okviru obiskani in ocenjeni. Akcija na zelo zanimiv in neposreden način oceni turistični utrip posameznega kraja in lahko ob upoštevanju ugotovitev in priporočil veliko prispeva k izboljšanju in nadaljnjemu razvoju turistične ponudbe kraja.

Bled: Akcija je zelo dobrodošla, saj neodvisno od vsega ocenjuje posamezen turistični kraj. Izsledki izvidnice so lahko v veliko pomoč pri odpravljanju pomanjkljivosti.

Celje: Z Dnevnikovo akcijo smo seveda seznanjeni, še posebno, odkar je mesto Celje letos prejelo kar dve priznanji, in sicer priznanje za 2. mesto po mnenju strokovnjakov s področja turizma in etnologije ter uredništva Dnevnika v kategoriji »do turistov najprijaznejši kraj« ter priznanje za 3. mesto po mnenju tujih gostov. Všeč nam je koncept Dnevnikove izvidnice, saj prikazuje realno sliko turistične ponudbe določenega mesta, kraja.vav