Več kot petino slovenskega BDP ustvarijo proizvajalci delov za najpomembnejše svetovne proizvajalce avtomobilov. Na vprašanje, ali bo razkritje Volkswagnovih manipulacij pri merjenju škodljivih izpušnih plinov vplivalo na naročila slovenskih dobaviteljev in njihovo poslovanje, odgovarjajo pomirjujoče.

Marjan Trobiš, direktor podjetja Boxmarka Leather, ocenjuje, da slovenski dobavitelji avtomobilski industriji ustvarijo več kot petino domačega BDP. »Podjetja, ki delajo za avtomobilsko industrijo, so izrazito izvozno usmerjena,« poudarja. Največje med njimi je Revoz, sledijo podjetja, ki delajo za nemško avtomobilsko industrijo. Za skupino Volkswagen posredno ali neposredno dobavljajo številna znana slovenska podjetja, med njimi idrijska Kolektor in Hidria, Hella Saturnus Slovenija, LTH Castings, Boxmark Leather, KLS Ljubno, Grammer Automotive Slovenija, TPV, Odelo, MLM, Novem Car Interior Design, Tehnoplast, Siliko in tudi Cimos prek kupca Honeywell. Direktor Slovenskega avtomobilskega grozda (ACS) Dušan Bušen pravi, da je lanska prodaja slovenskih dobaviteljev avtomobilski industriji dosegla 3,7 milijarde evrov, od tega skupini Volkswagen 700 milijonov evrov.

Evropa velika konkurenca ZDA

»V zadnjih petih letih je evropska avtomobilska industrija izjemno povečala prodajo vozil na ameriškem trgu. Zato je afera Volkswagen izrazito negativna kampanja proti evropski avtomobilski industriji,« meni Trobiš. Njen izbruh pa bi bil lahko povezan tudi s pogajanji o trgovinskem sporazumu med Evropsko unijo in ZDA (TTIP). Sicer pa jih v Boxmarku, kjer izdelujejo usnjene avtomobilske prevleke in sedeže tudi za Volkswagen, morebitni padec naročil ne skrbi. »Delamo za vse avtomobilske znamke. Če bi se prodaja Volkswagnovih vozil zmanjšala, bomo pač morali več delati na primer za Fiat,« pravi Trobiš. Družba iz Kidričevega več kot 90 odstotkov izdelkov izvozi na globalni trg, od tega 70 odstotkov na evropski in desetino na ameriški trg.

Robert Grah, direktor konjiške družbe SG Automotive, dodaja, da imajo vsako leto več naročil za skupino Volkswagen, med drugim izdelujejo notranje ročaje za golfe, passate... »Obseg naših naročil za skupino Volkswagen znaša od 5 do 10 odstotkov. Vendar ta škandal na naše poslovanje najverjetneje ne bo vplival, saj za ameriški trg ne delamo, več naročil imamo za evropski avtomobilski trg,« pravi Grah, ki ne pričakuje dramatičnega padca naročil.

Evropejci imajo zagotovilo, da se bo ta izziv razčistil do konca, pa je včeraj v Bruslju napovedala komisarka za promet Violeta Bulc. Evropska komisija je v neposrednem stiku z ameriškimi in nemškimi administrativnimi organi ter zbira podatke. »Vsekakor pa je še prezgodaj, da bi se v tem trenutku odzvali,« je pojasnila.