Po besedah mag. Mateja Skočirja, vodje sektorja za spodbujanje internacionalizacije in tujih neposrednih investicij, je Spirit edina slovenska agencija, ki izvaja skupne nastope v tujini. Letos se bodo domača podjetja pod njenim okriljem predstavljala na enajstih sejmih, pri čemer si v agenciji prizadevajo, da bi bila zastopanost na njih čim bolj heterogena – na osnovi zanimanja podjetij. Slovenski dizajn bo na prihajajočem sejmu 100% Design na ogled na sto kvadratnih metrih velikem prostoru – paviljonu, ki ga je oblikoval arhitekturni studio pod vodstvom Primoža Jeze. Agencija Spirit bo za skupni nastop prispevala okoli 60.000 evrov, razstavljavci pa približno 40.000 evrov.

Preskromna promocija domačega oblikovanja

»Londonski sejem naj bi bil zametek večletnega nastopanja slovenske pohištvene industrije in oblikovanja,« pravi Bernard Likar iz Združenja za lesarstvo pri Gospodarski zbornici Slovenije. »Lesarska panoga je v zadnjem obdobju doživela kar nekaj pretresov, zdaj pa se razmere v njej izboljšujejo, saj beleži rast zaposlenih in večje število pravnih in fizičnih oseb. Okoli 11.000 zaposlenih ustvari 1,1 milijarde prihodkov, izvoz se krepi in znaša od 45 do 50 odstotkov, 85 odstotkov izdelkov pa gre v Evropo.« V združenju podpirajo člane pri nastopih v tujini, tako s panožnim katalogom kot s sejemsko udeležbo; želijo si udeležbe vsa na enem do dveh tujih sejmih.

»Predvsem je treba delati na prepoznavnosti,« ugotavlja Matej Feguš iz podjetja Donar, ki je eden od razstavljavcev v Londonu. »Do 90. let je bilo slovensko oblikovanje prepoznavno, zadnjih 25 let pa se na tem področju ni naredilo skoraj nič,« pravi. »Povezati je treba vse, kar se nam tem področju v Sloveniji dogaja. S tem nastopom bomo, upam, s skupnim interesom pokazali, da slovensko oblikovanje obstaja, in ga bomo lahko promovirali. Na tem področju se veliko dela, vendar je premalo podpore v javni in zasebni sferi. V naslednjih letih moramo Slovenijo postaviti na evropski zemljevid dizajna, kar bo mogoče s sodelovanjem cele verige – od lesne industrije do oblikovanja. To pa je priložnost za večjo dodano vrednost in dolgoročni razvoj na poti v zeleno gospodarstvo.«

Od Beatnika do pohištva, izdelanega po geometričnih pravilih

Izdelki, ki bodo v Londonu nosili zastavo slovenskega oblikovanja, so različni, večini pa je skupna uporaba lesa in inovativnih pristopov. V slovenskem paviljonu iz lesa bodo med vidnejšimi izdelki podjetja Donar, ki bo med drugim na ogled postavil z nagrado red dot nagrajen stol Beatnik, vendar tokrat prenovljeno različico z izboljšano obliko, ergonomijo in zvočno izkušnjo. Pri Donarju so se v minulih letih uspešno prelevili iz proizvajalca pisarniškega pohištva v ponudnika izvirnih rešitev za opremo delovnih in javnih prostorov. Kot eno vodilnih pohištvenih podjetij v Sloveniji se bo predstavilo tudi podjetje Gonzaga – PRO, ki ponuja integrirano storitev, od svetovanja in inženiringa do proizvodnje širokega spektra pohištva. Na sejmu bo poleg električne višinsko nastavljive mize in novega pisarniškega programa Vista predstavilo program predelnih sten Stonehenge, ki omogoča enostavno oblikovanje pisarniških otokov.

Družinsko podjetje Mizarstvo Bolčič želi na sejmu pokazati svojo blagovno znamko Mitja, ki je poklon znanemu slovenskemu mizarskemu strokovnjaku Mitji Bolčiču. Vsi predmeti v kolekciji so natančno izdelani po vnaprej določenem sklopu geometričnih pravil, vseeno pa sledijo zgodbi lesa, ki je bila Bolčiču pri ustvarjanju vseskozi v ospredju. Gorenje bo v Londonu predstavilo svoje kuhinjske aparate: vgradno pečico nove generacije, samostoječi hladilnik z zamrzovalnikom in varčno indukcijsko ploščo. Vse izdelke odlikujejo inovativni uporabniški vmesniki in tehnologije. Da so lahko tudi kuhinjski pomivalniki inovativni, bo pokazalo podjetje Turk M&Z s serijo BZ SINK SOLUTION. Pomivalniki iz kaljenega stekla omogočajo ureditev kuhinje po željah in potrebah uporabnikov.

Leseni zvočnik, slovenska kickstarterja in unikatno oblikovanje

Svoj zvočnik za pametne telefone, ki ne potrebuje baterij za delovanje, bo predstavila oblikovalska ekipa TOK TOK. Lesen zvočnik je ekološki prispevek svetu zabavne elektronike, v katerem se na leto ustvarjajo nepredstavljive količine odpadkov, ki jih je težko reciklirati. Studio LUTMAN Design bo razstavilo elegantno stojalo za mobilne telefone in tablice iz keramike in orehovega lesa SWICH. Ta omogoča brezžično polnjene pametnih naprav z uporabo napredne indukcijske tehnologije. Nagnjeno ležišče omogoča povsem udoben pogled na zaslon in njegov premik iz navpičnega v vodoravni položaj med polnjenjem. Oba izdelka sta uspešno zbrala sredstva za zagon proizvodnje na platformi za množično financiranje Kickstarter.

Da je vsak kos lesa unikaten in ga je kot takega treba predstaviti, je vodilna miselnost podjetja Primus designs, kjer se ukvarjajo z ročnim izdelovanjem uporabnih in dekorativnih predmetov za interjer in eksterjer. V Londonu bodo predstavili izdelke, ki sledijo naravnim oblikam uporabljenih materialov, predvsem lesa. S svojo edinstveno kolekcijo home collection bo v Londonu sodelovala tudi znamka ALMIRASADAR. Značilnost kolekcije so izdelki s poudarkom na ročnem delu, ki opozarjajo na pozabljene kulturne vrednote, razvijajo čustveno komponento v sodobnem oblikovanju in poudarjajo lokalno pred globalnim.