Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je spomladi napovedal, da bodo državno cesto od Škofljice skozi Lavrico do križišča na ljubljanskem Rudniku preobrazili v zoženo štiripasovnico in da bodo določene odseke začeli urejati še letos. V Direkciji RS za infrastrukturo so povedali, da je dopolnitev izvedbenega načrta za odsek med Rudnikom in Lavrico izdelana in je trenutno v fazi pregleda. Še ta mesec naj bi objavili javni razpis za izvedbo gradbenih del. Kdaj se bodo dela začela, je odvisno od izbire izvajalca, pravijo v direkciji za infrastrukturo, pri čemer poudarjajo, da v zimskih razmerah ne bo mogoče delati.

Zakaj bi gradili štiripasovnice?

»Za preostali del odseka med Lavrico in krožiščem pri osnovni šoli, ki bo zajemala tudi nivojski prehod prek regionalne železniške proge, je rešitev v pripravi. Ker ta del poteka skozi naselji Lavrica in Škofljica, je treba zasnovati rešitev za vse skupine udeležencev v prometu in ustrezno preurediti tudi občinsko infrastrukturo, zato se bo v izvedbo morala vključiti tudi občina Škofljica,« so pojasnili v direkciji za ceste.

Toda državne kratkoročne ukrepe za blažitev prometnih zamaškov na Škofljici – dolgoročno naj bi bila še vedno v igri obvoznica – je razhudil privržence trajnostne mobilnosti. »Zakaj se država po številnih dobrih rezultatih in nagradah Evropske unije zdaj odloča za ukrepe, ki vodijo v nasprotno smer, in ukinja kolesarske poti skozi naselja ter namesto njih gradi štiripasovne ceste?« se sprašuje koordinator Koalicije za trajnostno prometno politiko dr. Matej Ogrin.

Po njegovem mnenju trajnostna prometna politika, h kateri sta se obvezali tako EU kot Slovenija, pomeni postopno nadomeščanje osebnega prometa s hojo, kolesarjenjem in predvsem uporabo javnega prevoza. »V tej smeri je občina Škofljica že zgradila parkirišče P+R, zagotovila in sofinancirala avtobusno linijo mestnega potniškega prometa, hkrati pa podpira ureditev primestne železnice Kočevje–Ljubljana. V kratkem bo zgrajen tudi poln avtocestni priključek Šmarje - Sap, ki bo dnevnim migrantom in tovornjakom omogočil uporabo avtoceste, s čimer bo razbremenil promet skozi Škofljico,« razmišlja dr. Ogrin.

Vnovič je v igri reverzibilni pas

A po naših informacijah je vnovič v igri tudi predlog vzpostavitve tripasovnice z reverzibilnim pasom, ki spreminja smer vožnje s pomočjo talne signalizacije. Kakšno je stališče direkcije oziroma prometnega ministrstva do tega predloga, ki ga podpirajo tudi v občini Škofljica in Koaliciji za trajnostno mobilnost, nam ni uspelo izvedeti. So pa potrdili, da imajo predlog na mizi. »Predlog vzpostavitve reverzibilnih pasov s krožnimi križišči je v fazi preučevanja, zato vam več informacij v tem trenutku ne moremo podati,« so nas odpravili v direkciji za infrastrukturo.

Ideja z reverzibilnim pasom sicer ni nova, tako kot tudi ne zožena štiripasovnica. Obe študiji so namreč že pred leti izdelali v Prometnotehniškem inštitutu na ljubljanski fakulteti za gradbeništvo in geodezijo. A stroka je tedaj preučila, da naj bi bila različica z reverzibilnim pasom za državo predraga, čeprav resne finančne konstrukcije nihče ni predstavil. Zdaj v direkciji preučujejo novo različico z reverzibilnim pasom in 12 krožišči, ki so jo pripravili v projektantskem podjetju City Studio in ki naj bi bila cenejša ter hkrati prijazna predvsem do pešcev in kolesarjev.