Noir detektivke so bile vedno priljubljene. Lani je bila hit nad hiti nadaljevanka Pravi detektiv, ki jo predvaja HBO. Že po prvem od osmih delov so jo tako gledalci kot kritiki po pomembnosti za televizijsko zgodovino uvrstili ob bok Twin Peaksu, Sopranovim in Skrivni navezi. Gledalci so na tisočih forumskih straneh analizirali vsako sceno posebej, med gledanjem pa uživali v filmski estetiki in filozofiranju likov. Veliki igralski zvezdi, kot sta Matthew McConaughey in Woody Harrelson, sta le še dodala ščep privlačnosti, ustvarjalec serije Nic Pizzolatto pa je postal najbolj vroče televizijsko pero.

Neprizanesljivi kritiki

Nato se je junija letos začela druga sezona. V njej nastopajo Colin Farrell, Rachel McAdams in Vince Vaughn. Gledalci, ki so komaj čakali na nova nadaljevanja, pa so obnemeli. Nikomur ni bilo jasno, kaj se dogaja, zgodba se je lomila v podzgodbe in zapletala do nemogoče zapletenega klopčiča. Neprizanesljivi so bili tudi kritiki. Do zdaj je edini element nadaljevanke, ki so ga pohvalili, glasba.

Na strani www.metacritic.com je na lestvici novih nadaljevank druga sezona Pravega detektiva na petem mestu s povprečno oceno tri. Na strani Rotten Tomatoes ima druga sezona Pravega detektiva oceno 6,4 od deset. Prva sezona se je dičila z oceno 8,5 od desetih, med gledalci pa celo s 4,7 od petih možnih.

Večina kritikov drugi sezoni očita, da so vsi liki temačni in da se ukvarjajo le z izganjanjem svojih lastnih demonov. »Nadaljevanka je pozabila biti film, namesto tega je le še ena televizijska nadaljevanka,« je zapisal kritik BBC. Prav to, kar so slavili prejšnjo sezono, zdaj pogreša. Druga sezona je »zmešnjava obskurnih zapletov zgodbe, ki se nikamor ne premakne«.

Podobno kritiko je zapisala tudi Tanja Tolić v Globusu: »Dobri igralci se iz epizode v epizodo mučijo s stupidnimi dialogi v nadaljevanki, v kateri se nič ne zgodi.« V Guardianu pa so se spraševali, kdaj se bodo gledalci prenehali sprenevedati, da razumejo zgodbo in da jih res zanima.

Za vse je kriv Nic Pizzolatto

Za vse je seveda kriv avtor serije Nic Pizzolatto. V drugi sezoni je režijo zaupal različnim režiserjem, Cary Fukunaga, ki je prvo sezono naredil antologijsko, pa v njej ni sodeloval. Scenarist in režiser naj bi se sporekla, ker je hotel Pizzolatto ves nadzor nad snemanjem, Fukunaga pa je v intervjujih nekajkrat dejal, da je v nadaljevanko prinesel nekaj svojega. Kakor koli: režiser je odšel, scenarist je ostal in mnogi ga krivijo, da je prav njegovo pomanjkanje kreativne samokontrole krivo, da je druga sezona Pravega detektiva slabša. Preprosto, da se je preveč spustil z vajeti.

Še pred predvajanjem druge sezone je Nic Pizzolatto za Vanity Fair dejal, da mu je sicer všeč, da ljudje toliko razčlenjujejo prvo sezono, a mu ni po volji, da je vse osredotočeno le na dva lika. Zatrdil je, da nikakor ni želel narediti nadaljevanke o prijateljih policistih in da drugi del nikakor ne bo tak: »Nova sezona bo kot Kralj Ojdip, v njem detektiv raziskuje in raziskuje in raziskuje, obtoženec pa je on sam.« Očitno je res želja po tem, da ne bi naredil še ene policijske nadaljevanke, botrovala temu, da je druga sezona Pravega detektiva labirint temačnosti brez izhoda. A to ne pomeni, da se nadaljevanka ne bo zapisala v televizijsko zgodovino.