David Duchovny in Gillian Anderson sta bila kot Mulder in Scullyjeva ikoni 90. let, Dosjeji X pa nanizanka, ki jo je spremljajo 20 milijonov gledalcev. Te dni so objavili napovednik šestih novih delov nanizanke, ki jih bodo 24. januarja 2016 začeli predvajati na Foxu in če bo zanimanje, še drugod po svetu. V čast nove nanizanke bodo poleti prikazali več kot 200 nadaljevanj originalne serije. Tudi v novih delih si bosta glavna junaka svetila z baterijami, kar je bil njun zaščitni znak.

Twin Peaks 25 let po nastanku

Dosjeji X pa niso edina kultna nanizanka, ki naj bi uzrla nove epizode. To se bo zgodilo tudi s Twin Peaks, legendarno nadaljevanko iz začetka 90. let režiserja Davida Lyncha in scenarista Marka Frosta. Prav onadva naj bi ustvarila tudi nova nadaljevanja, ki naj bi jih bilo osemnajst. Dogajanje naj bi bilo postavljeno v sedanjost.

Po napovedih naj bi bili novi deli na ogled v začetku leta 2016, ko bo minilo 25 let od predvajanja prve epizode Twin Peaksa. Kar bi bilo tako, kot je v zadnjem delu nadaljevanke napovedal duh Laure Palmer: »Vidimo se spet čez 25 let.«

A se ne bomo. Ustvarjalci so te dni objavili novico, da bodo deli na televiziji šele leta 2017, saj želijo, da bi bili vredni originala, to se pravi vrhunski. Zato jih ne bodo začeli snemati, dokler ne bodo zadovoljni s scenariji pa tudi s finančno pokritostjo projekta. »Nadaljevanko želimo dvigniti na višjo raven,« je za Indie Wire povedal Mark Frost.

Pomen kulturnega trenutka originala

V obeh primerih, tako Dosjejev X kot Twin Peaksa, se logično pojavi vprašanje o smiselnosti vstajenja nekoč uspešnih nadaljevank. Ali ni to le posledica pomanjkanja boljših dobičkonosnih televizijskih idej?

Res je, da sta imeli obe seriji veliko gledanost. Toda res je tudi, da sta bili obe zelo zeitgeist, to se pravi specifičen produkt nekega časa, določenega kulturnega in družbenega trenutka. S Twin Peaks so stavili na estetiko in poetiko osemdesetih, z včasih patetično melodramatičnostjo. Dosjeji X so orali ledino nadnaravnih nanizank, ki so preplavile televizijsko – pa tudi filmsko in knjižno – produkcijo začetka 21. stoletja.

Obe seriji sta po prenehanju predvajanja postregli tudi s filmsko priredbo. Prvi del filma Dosjeji X je leta 1998 zaslužil 83 milijonov dolarjev, drugi del leta 2008 pa le še 20 milijonov dolarjev. Film Twin Peaks je že na premieri v Cannesu doživel negativne kritike in je, kar zadeva zaslužek, popolnoma pogorel. Toda bil je zelo uspešen na Japonskem.

Uspešne na drugih platformah

Seveda je precej drugače posneti film in ljubitelje nadaljevanke za en večer poslati v kino ali pa posneti nekaj novih nadaljevanj ter jih prepričati, da naj večer za večerom sedijo pred televizorjem in gledajo nekaj, kar jim je bilo nekoč ljubo. Televizijska zgodovina nas uči, da imajo nadaljevanja uspešnih serij nepredvidljiv uspeh.

Območje somraka denimo, ki so ga po antologijskih nadaljevanjih iz 60. let ponovno posneli leta 2002, je komaj preživelo eno samo sezono. Po drugi stani pa je denimo nadaljevanje serije 24 doseglo manjšo gledanost na televiziji, a veliko večjo na drugih medijskih platformah. Morebiti na to računajo tudi pri Dosjejih X in Twin Peaks.