Ni jasno, zakaj je počilo

Huda prometna nesreča kakšnih 600 metrov od počivališča na Lomu v smeri proti Kopru se je zgodila včeraj okoli pol dvanajste ure dopoldne. Vanjo so bila vpletena tri vozila, poleg že omenjene dacie, v kateri so umrli vsi štirje potniki, še volkswagnov golf, v katerem sta se lažje poškodovala 52-letni voznik in leto mlajša ženska, prav tako državljana Romunije, ki naj bi bila povezana z umrlimi. Zakaj je prišlo do nesreče, na policiji tudi po nekajurnem ogledu kraja še niso znali povedati, tako da bo več znanega v prihodnjih dneh. Po neuradnih podatkih naj bi sicer voznik cisterne naletel na oba avtomobila, vendar ni jasno niti to, ali sta avtomobila morda stala na odstavnem pasu ali ne oziroma ali se je vse skupaj zgodilo med vožnjo.

Podobno uganko je včeraj predstavljal voznik Petrolove cisterne, ki je po tragediji, oblečen v modre hlače in rdečo majico, peš izginil s prizorišča. Na Petrolu menda podatkov o njem nimajo, saj njihove cisterne vozijo pogodbeni izvajalci, na policiji pa so po naših podatkih v zvezi z voznikom tovornjaka puščali odprte vse možnosti. Od tega, da je pobegnil zaradi vožnje pod vplivom alkohola, do tega, da je zaradi šoka preprosto odtaval stran, in celo možnosti, da se je voznik po tragični nesreči odločil narediti samomor. Precejšen preplah je povzročilo tudi dejstvo, da je bilo v nesrečo vpleteno vozilo za prevoz nevarnih snovi, saj je v takšnih primerih posredovanje na kraju nesreče še precej zahtevnejše, a se je kasneje izkazalo, da je bila cisterna, ki naj bi prevažala kerozin, vendarle prazna. Kljub temu so imeli policisti, reševalci in druge intervencijske službe precej dela, zaradi česar je bila avtocesta več ur zaprta, promet pa so preusmerjali na regionalne ceste. Vse, ki so želeli proti Obali, so odgovorni tudi pozivali, naj se na pot, razen v nujnih primerih, raje ne odpravljajo.

Slabša prometna varnost

V zadnjih dneh so slovenske ceste sicer terjale kar sedem smrtnih žrtev, v eni od nesreč sta denimo umrla dva kolesarja, kar je zagotovo skrb vzbujajoč podatek, po podatkih policije pa se je prometna varnost tudi drugače letos opazno poslabšala v primerjavi z lanskim letom. Vključno z včerajšnjo tragedijo je namreč letos na cestah umrlo že 62 ljudi, medtem ko je v enakem lanskem obdobju v prometu ugasnilo 50 življenj, zato se je samo po sebi postavilo vprašanje, kaj vse bi lahko odgovorni za to področje še naredili za večjo varnost na naših cestah.

»Predvsem bi morali senzibilizirati javnost, torej prometno varnost pripeljati v vsak dom. Denimo tako, da bi prek oglasov opozarjali na skrb za večjo varnost, potem na prehitro vožnjo ter alkohol kot ena ključnih vzrokov vseh hudih nesreč, javnost pa bi morali tudi večkrat soočiti s posledicami nesreč. Dejstvo je namreč, da so ljudje potem bolj pozorni in previdni, kar se je v preteklosti poznalo tudi pri prometni varnosti, žal pa se v zadnjih letih čuti, da so se finančna sredstva v ta namen zmanjšala zaradi splošne krize,« je včeraj razmišljala Vesna Marinko iz Javne agencije RS za varnost prometa.

Poleg tega bi morali čim več delati z mladimi, na cestah pa tudi povečati nadzor, še posebej nad vozniki tovornih vozil, pri katerih bi morali biti pozorni predvsem na čas vožnje in počitka. Večjo skrb bi morali nameniti še infrastrukturi, tudi tisti, namenjeni kolesarjem in pešcem. V zvezi s tem je po besedah Marinkove precejšen delež odgovornosti na lokalnih skupnostih, ker se velika večina prometnih nesreč zgodi na lokalnih cestah. »Skratka, če potegnemo črto, bi moralo iti za sistemske ukrepe,« je še poudarila Marinkova.