Tako je prvo zadovoljstvo izrazila Mojca Krašovec, direktorica Sava hotelov Bled po pravkar zaključeni celoviti energetski sanaciji hotela Park. Gre za največji hotel na Bledu z 217 sobami, ki je bil sicer kakovostno zgrajen že leta 1977, seveda po takrat veljavnih gradbenih standardih. Nova vodstvena ekipa, ki je pred nekaj leti prevzela poslovanje vseh hotelov Sava Turizma, se je namreč takoj začela ukvarjati z možnostmi racionalizacije poslovanja povsod, kjer je ta smiselna. In racionalizacija na področju porabe energije vključuje tudi celovito energetsko sanacijo oboda objektov z ustrezno izolativno fasado, ostrešjem in zasteklitvijo, kot to narekuje sodobni čas. Pri tem je pomembno odpravljanje toplotnih mostov po sodobni gradbenih standardih. Odpraviti pa je treba tudi mnoge pomanjkljivosti, ki se pokažejo šele pri izvajanju posameznih del.

Učinki sodobne izolacije ovoja stavbe

Uprava družbe se je tako sredi lanskega leta odločila, da je prišel na vrsto za sanacijo prav hotel Park in temu namenila 2,5 milijona evrov. Poleg najprej vidne in prej omenjene estetske je tu še pomembnejša energetska prenova. To se bo prav gotovo poznalo pri realizaciji stroškov. O tem bo mogoče natančneje govoriti po naslednji ogrevalni sezoni. Energetska prenova bo omogočila, da bodo tudi sobe na končnih straneh hotela, ki jih denimo pozimi ni bilo mogoče ustrezno ogreti in so bile zato dejansko neuporabne, zdaj v polni funkciji tudi pozimi. Pomen sodobne izolacije se pozna tudi na delu restavracije, ki so jo že kar poimenovali »ledena dvorana«. Po prvih testiranjih je zdaj to povsem drugače. Ker so prešli tudi na ogrevanje s sistemom daljinske oskrbe plinske kogeneracije namesto kurilnega olja, upravičeno pričakujejo znižanje tovrstnih stroškov. Pomembno je še, da so se ob tej sanaciji ustrezno uredili tudi vsi drugi lokali, ki so v sklopu hotelske zgradbe.

Z deli začeli oktobra

Priprave na prenovo so začeli sredi septembra lani, konkretno z deli, katerih izvajalec je bilo podjetje Eko Gradvest iz Ljubljane, pa oktobra. Vsa dela so, tako kot so načrtovali, zaključili letošnjega junija. Hotel je bil med tem večino časa odprt in je deloval, gostje večinoma niso imeli pripomb, zato so v vodstvu izvajalcem hvaležni za razumevanje in tankočutno sodelovanje v vsakršnih razmerah in v vsakem trenutku. »Smo izkušena ekipa z dolgoletno kilometrino na različnih zahtevnih projektih, tudi hotelskih. Sanirali smo že hotel Radin v Zdravilišču Radenci in hotel Livada Prestige v Termah 3000 v Moravskih Toplicah. Vodja gradbišča je ob takih projektih dobesedno 24 ur na gradbišču, da lahko res hitro usklajuje vse potrebno v zadovoljstvo investitorja, izvajalca in seveda gostov, ki so v takih razmerah v hotelu. Ob tesnem in nenehnem sodelovanju in usklajevanju želja in potreb z obeh strani lahko potekajo dela nemoteno in tekoče, hotel pa med sanacijo nemoteno obratuje. Zato sta zelo pomembna koordinacija naročnika in izvajalca pri pripravi terminskih planov in ustrezno zaključevanje posameznih faz načrtovanih aktivnosti,« razloži Marijan Fras, direktor Eko Gradvesta. Krašovčeva pa jih ob tem pohvali: »Te izvajalce priporočam vsakemu hotelirju, ko morajo vsa dela potekati v kombinaciji z odprtim hotelom. Vem, da je to težko!«

Kakovost bivanja

Pomen celovite energetske sanacije objekta za prihodnje poslovanje pa ni le v estetskem videzu, tehničnih karakteristikah in finančnem izračunu stroškov, temveč tudi v kakovosti bivanja gostov. S stališča gosta je zelo pomemben prvi vtis, ko stopi v sobo. Ali je temperatura v sobi prava, je zelo pomemben dejavnik. Zato celovita energetska sanacija ovoja stavbe ni pomembna le zaradi okolice, ki je navdušena nad njenim lepšim videzom, in zaradi skrbnika objekta, ki lahko zdaj pričakuje znižanje določenih stroškov tekočega vzdrževanja objekta. Ključno je seveda počutje gostov v hotelu. O tem še posebej lahko presojajo tisti gosti, ki se v hotel večkrat vračajo. Eden takih je denimo že povedal: »Ne razumem, kaj se je zgodilo. Ampak ko stopim v recepcijo, se zdaj tudi tukaj drugače počutim, čeprav se zdi, da se ni nič spremenilo, saj sem videl, da so dela potekala zunaj…« Na spletnih portalih je ocena hotelu že zrasla za tri točke. To pomeni, da so prenovo opazili tudi gostje. »In tega smo še posebej veseli,« zaključi Mojca Krašovec.

Družba Sava Turizem torej dokazuje, da dobro gospodari, napredki so očitni in turizem je za slovensko gospodarstvo prav gotovo pomembna in obetavna panoga, če jo vodijo odgovorne in uspešne ekipe in se pametno gospodari. Sava Turizem že tri leta posluje z dobičkom, kar govori samo zase…