Potem ko smo pred dnevi objavili zgodbo o podjetju M-Tom iz Mokronoga, ki bi rado s svojim inovativnim modelom stola prodrlo na svetovni trg prek spletne platforme Kickstarter, so se zganili na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS). Dan po objavi članka so se namreč oglasili v mokronoškem podjetju, katerega direktor Damjan Burger je zbornico ošvrknil, češ da bi od njih pričakoval večjo podporo pri tovrstnih projektih, predvsem pri iskanju tujih partnerjev.

Slovenija namreč ne more neposredno sodelovati na Kickstarterju, ampak le prek podjetja v določeni tuji državi. M-Tom si je sicer že sam našel stik na Irskem. Po mnenju Burgerja pa bi bilo podjetjem, ki se odločijo za takšen korak, v veliko pomoč, če bi imeli na GZS denimo nekakšnega skrbnika, ki bi bil zadolžen za podjetja, ki se odločijo za pot preko Kickstarterja, in za zagonska podjetja. Kot nam je po sestanku s predstavniki GZS povedal Burger, so njegovo idejo pozdravili in dejali, da bodo pomagali. »Dejal sem jim, da smo se v M-Tomu znašli že sami, da pa naj res nekaj naredijo in pomagajo tistim, ki se bodo na takšno pot šele podali.«

Na GZS pravijo, da se skušajo na pripombe podjetij odzvati v čim krajšem možem času. »Na GZS se zavedamo vloge in pomena mladih, ambicioznih, inovativnih zagonskih podjetij. Preučili bomo možnosti, na kakšen način bi lahko podprli podjetja, ki so naši člani in ki se odločijo za pot preko Kickstarterja,« so pojasnili. Zbornica namreč razpolaga z mrežo stikov na vseh glavnih mednarodnih trgih, tako formalnih kot tudi neformalnih, s katerimi lahko številne izzive ali probleme razrešijo v celoti.

Glede zagonskih podjetij pa nam je svetovalec generalnega direktorja GZS Goran Novković povedal, da so v zaključni fazi dogovorov, kako jih povezati z močnimi slovenskimi izvoznimi podjetji. »Te njihove ideje želimo povezati s podjetji, ki že imajo dostop na svetovni trg. Gre torej za sinergijske učinke,« je dejal Novković. ds