Na Kickstarterju, spletni platformi za množično financiranje različnih bolj ali manj inovativnih projektov, se skoraj vsak teden pojavi nova slovenska kampanja. Pred dnevi sta se začeli dve, in sicer zagonska sredstva zbirata pametni daljinec za telefone v obliki obeska coopy in okolju prijazen zložljivi čoln origo boat.

Prva ekipa bo skušala do 4. julija zbrati 60.000 dolarjev, druga pa dvakrat več do 22. julija. Pri obeh ekipah je zanimivo, da sta prvim podpornikom izdelek ponudili po nižji ceni kot drugim, to »zalogo« takoj razprodali, za izdelek po višji ceni pa za zdaj še ni zanimanja.

»Sama cena coopyja je precej nizka, vendar se cena tovrstnih izdelkov giblje okoli 30 dolarjev, če ne celo nižje,« pojasnjuje član ekipe in direktor podjetja Pentasens Nevio Prosen. Na komentar enega od podpornikov, da je njihov zastavljeni cilj previsok glede na ceno izdelka, saj bodo morali za njegovo dosego zbrati toliko več naročil, pa odgovarja, da je cilj morda res visok, glede na kompleksnost izdelave daljinskega upravljalnika pa nizek.

»60.000 dolarjev je številka, s katero pridemo na pozitivno ničlo. Gre predvsem za stroške izdelave orodja za ulitke, čipe, vezje in druge komponente, ki jih najdemo v coopyju. Za te stroške bo šel tudi ves denar, ki ga bomo zbrali prek kampanje na Kickstarterju. Če bi se še enkrat odločili za kampanjo, bi šli v to z enako zastavljeno mejo, saj je bila ta skrbno preračunana,« zatrjuje Prosen.

Zatišje po začetku kampanje jih ni zmedlo, tako da bodo vztrajali in do zadnjega dneva skušali nagovoriti čim več morebitnih podpornikov. Če jim ne bo uspelo, pa bo to dobra šola za naprej. Odnehali ne bodo, saj imajo dobro ekipo in verjamejo v njen uspeh, dodaja.

Še zanimiveje bo spremljati, kako bo napredovala kampanja čolna origo, ki se razpre kot origami in predstavlja tri plovila v enem, čoln na vesla, električni pogon in jadrnico. Prvih ducat čolnov so namreč ponudili po 990 dolarjev oziroma več kot polovico nižji ceni, kot bo kasneje v redni prodaji. Te so prodali za med, za naslednji »paket« čolnov, za katere morajo podporniki odšteti 1350 dolarjev, pa do zdaj še ni zanimanja.

Zato se pri projektu odpirata vprašanji: ali jim bo s sredstvi na Kickstarterju uspelo pokriti vse stroške prve proizvodnje čolnov, ki jih ponujajo po tako nizki ceni, in kakšno bo zanimanje trga po koncu kampanje, ko bo cena čolna znašala 2500 dolarjev, če že cenejših kupci niso razgrabili. »Ker gre za izdelek višjega cenovnega razreda, smo želeli na Kickstarterju ponuditi najboljše možne cene, s katerimi smo lahko zadovoljni mi in tisti, ki bodo naš proizvod kupili. Nižje od tega ne gre, zato so cene na Kickstarterju več kot ugodne,« se je na postavljene cene odzval član ekipe Origo Luka Dolinšek.

Pri tem, pravi, so v zastavljeni cilj vračunali tudi morebitne nepredvidljive stroške, a so kljub vsemu prepričani, da jim bo v primeru uspešne kampanje uspelo pokriti vse stroške prve proizvodnje.