Za Slovenci so bili milijoni vlaganj. Luka Mezgec je bil kot kapetan Ginata v očeh tujih medijev eden od glavnih akterjev ravninskih etap. Grega Bole, glavni iz poljske CCC, je kar polovico etap končal med dvajseterico in je tako eden najbolj vsestranskih na dirki. Te prednosti ni zmogel uveljaviti, čeprav je bil nekajkrat na pragu uspeha. Zanimivo je, da je tudi v najtežjih gorskih etapah (Mortirolo) pri njem prevladovala igriva tekmovalnost, čeprav bi lahko taktično hranil moči in udaril na kolesarjem njegovega kova bolj pisanih etapah kot Philippe Gilbert. Tovrstna kalkulacija je sicer kolesarska značilnost. Bolje biti en dan čisto spredaj kot vrhunski povprečnež. Kljub temu si je Bole dal duška in užival v tekmovalnosti. Med občinstvom, ki ga štejejo v milijonih, po vsem svetu take podrobnosti velikokrat štejejo več kot številke.

Giro so zgodbe. Italijan Coledan je bil v soboto raje kaznovan s 500 švicarskimi franki, le da je bil lahko – zadnji. Mezgec je bil dan prej. Take anekdote ostanejo. Pogled s širšega zornega kota utrjuje spoznanje, da doping ni več vroča tema. Desetletje prečiščevanja v ospredje le postavlja šport, čeprav se s plati zgodovine misli na temno obdobje ni mogoče ogniti. Niti pri junakih v Milanu. Lekcija iz zgodovine je tudi opomin. Še največ o dopingu je bilo mogoče zaslediti v Sloveniji po zmagi Jana Polanca, kot bi tudi ta tema pri nekaterih butnila v naše kraje z nekajletno zamudo.

Giro je še kako aktualen tudi zaradi bližnje dirke Po Sloveniji. Čez 17 dni prihaja sedem ekip, ki so nastopile v Italiji. Tretjina rožnate karavane, tudi velik del tistih, ki so vozili zadnje tri tedne. Štiri dni bo mogoče doživeti čar velikih kolesarskih spektaklov. A ni še pričakovati, da bo Slovenija živela za kolesarstvo in šport s tako srčnostjo, kot vidimo na Giru. Vse je povezano tudi z razvojem športne kulture. Tudi v medijih. Tradicija šteje. Navsezadnje, prihodnje leto bo šele trideset let od prvega slovenskega nastopa Primoža Čerina. Tudi njegova dediščina so torej uspehi, a imajo le trideset let podlage, Giro pa sto let.