Mnogi ljubitelji dirk so prepričani, da bo letošnja sezona v kraljevem motociklističnem razredu motoGP, ki vsako leto privlači vse več gledalcev in navijačev, posebna. Posebna predvsem zato, ker bo Marc Marquez, dvakratni svetovni prvak in eden od čudežnih dečkov na dveh kolesih zadnjih let, ponovno postavljal merila, ki jih bodo tekmeci skušali preseči. Kajti Honda je, po zadnjih testiranjih sodeč, ponovno dala mlademu Špancu v roke odlično orodje.

Novosti letos ne bo tako veliko kot pred kakšnim letom ali dvema. MotoGP je še vedno razdeljen na dve »kasti«, v eni so tovarniške ekipe s čistokrvnimi dvokolesnimi dirkalniki, v razredu open pa se ekipe bojujejo z bolj enakovrednim, a vseeno izredno zanimivim materialom. Na 18 letošnjih dirkah po vsem svetu bodo tako dirkači skušali premagati predvsem Marqueza, novost med ekipami je vrnitev Suzukija, ki so ga pogrešali zadnja štiri leta. Sezona bo zadnja za dobavitelja pnevmatik Bridgestone, zamenjal jih bo Michelin. Bridgestone je za slovo pripravil novo generacijo pnevmatik in jih tudi ustrezno barvno označil, da bodo tudi gledalci, po zgledu formule 1, lahko neposredno spremljali, v kakšne pnevmatike je obut motocikel določenega dirkača.

Porabijo lahko le 20 litrov na dirko

Pri sami tehniki tovarniških ekip torej ni večjih novosti, enolitrski štiritaktni pogonski agregati zmorejo okoli 240 konjev, so pa letos lahko za dva kilograma lažji kot lani (158 kilogramov). Tako imenovani tovarniški razred sestavlja pet ekip (Honda, Yamaha, Ducati, Suzuki in Aprilia) ter štiri satelitske ekipe posamezne znamke (LCR Honda, Marc VDS Racing, Tech 3 in Pramac Racing). V tem razredu lahko ekipe uporabljajo lastno motorno elektroniko, vendar imajo zato na voljo za celo sezono le pet agregatov namesto običajnih dvanajst, poleg tega jih med sezono ne smejo razvijati. Na dirki se morajo njihovi dirkači znajti z le 20 litri goriva (v razredu open imajo 24 litrov), poleg tega lahko v razredu open uporabljajo še mehkejšo različico zadnje pnevmatike. Vsi ti motocikli so opremljeni z enotno elektroniko proizvajalca Magneti Marelli, v tem razredu pa bo letos nastopalo šest ekip.

Med pomembnejšimi premiki pri ekipah je že omenjena vrnitev Suzukija, Aprilia se je prav tako odločila za vrnitev, z njimi bodo sodelovali pri ekipi Gresini, ki je bila Hondin partner vse od leta 1997. Pri dirkačih povsem pri vrhu ni sprememb, takoj pod vrhom pa je najbolj viden odhod Nemca Stefana Bradla iz ekipe LCR Honda k Forward Yamaha, na njegovo mesto pa bo stopil lanski motociklist v razredu moto3 Britanec Cal Crutchlow, ki je tako zapustil Ducati. Jack Miller, ki je še lani nastopal v razredu moto3, bo izpustil vmesni razred moto2 in se takoj podal v motoGP, kjer je našel sedež v LCR Honda. Kako dobro se bo znašel v družbi najhitrejših brez vmesnega privajanja v moto2, bodo pokazale dirke. Od sveta dirk se je poslovil Colin Edwards, ki je bil v motoGP aktiven od leta 2003, za poznavalce dirk pa je zanimiva vrnitev drugega »veterana«, Italijana Marca Melandrija. Pri 32 letih se je pridružil ekipi Gresini Aprilia, s katero je nazadnje sodeloval, ko je leta 2010 zapustil motoGP.

»Zdaj se bo zame začela nova zgodba, to bo res velik izziv. Zavedam se, da ne bo lahko spet sesti na tak motocikel po vseh letih odsotnosti. Prve dirke bodo posebno naporne in zahtevne, a se bom skozi sezono počasi privajal, da bom ujel pravi občutek, kje so meje motocikla in kje so moje meje. Je pa res, da sem zdaj prišel v neki drug svet, drugačen od tistega, ko sem leta 2010 prenehal dirkati v motoGP. Za nameček sem bil dolgo bolan in sem moral redno jemati antibiotike, kar mi bo vse skupaj le še oteževalo,« je povedal Marco Melandri.

Valentino Rossi: Moja 20. sezona

Njegov sonarodnjak Valentino Rossi je s 36 leti tudi najstarejši dirkač v karavani, a si od novega Yamahinega motocikla obeta veliko več, predvsem da se bodo uspešno približali Hondi in Marquezu že na začetku sezone. Lani jim je Španec takoj ušel in ga v nadaljevanju sezone niso mogli več ujeti. »To bo moja dvajseta motociklistična sezona. Po testiranjih sodeč bomo letos precej bolj izenačeni, vsaj upam, da bo tako. Če bom letos hotel zmagovati, bom moral od prve do zadnje minute v dirkaškem vikendu dati vse od sebe. Upam, da nam bo novi menjalnik pomagal, z njim smo veliko hitrejši, njegove lastnosti nam zelo pomagajo pri zaviranju. Vsi pa komaj čakamo, da se začne zares, zato mislim, da bo letošnja sezona zame zelo dobra,« je povedal Valentino Rossi. Ena največjih ugank začetka sezone ostaja Ducati. Minula leta so bili v velikih težavah, za letos pa jim kaže veliko bolje, njihov dirkač Andrea Dovizioso je celo prepričan, da so letos sposobni presenetiti tako Hondo kot Yamaho: »Letošnji dirkalni motocikel je veliko boljši kot lanski, hitro ga lahko prilagajamo razmeram na stezi.«

V korist vseh, vsega šova, bi bilo, da se na samem vrhu zbere čim več dirkačev. Zanimivih in razburljivih dirk v tem primeru ne bo manjkalo.