Kako je mogoče, da nekdo povezuje delo v Revozu s suženjstvom? Gre namreč za podjetje z več kot 60-letno tradicijo, v katerem si mnogi zaposleni že desetletja služijo kruh, za podjetje, ki redno plačuje vse obveznosti do svojih zaposlenih, partnerjev in države, ki zagotavlja zdravo poslovanje, brez prevelikega zadolževanja in z ohranjanjem konkurenčnosti, za podjetje, ki ni povezano z nobeno od domačih gospodarskih afer ali tajkunskih zgodb?

V Revozu so agencijski delavci v celoti izenačeni z neposredno zaposlenimi: prejemajo enaka izplačila, podjetje do njih enako kot do redno zaposlenih spoštuje vsa zakonska in pogodbena določila, tako da v zvezi s tem s strani pristojnih državnih služb in zunanjih presojevalcev nikoli ni bila ugotovljena nobena kršitev. Ali lahko torej posameznik, ki je opravil le 15 dni rednega dela v Revozu, predstavlja relevanten vir informacij, in ali nekdo, katerega vrednote nimajo dosti skupnega z delovanjem globalnega gospodarstva, velja za realno sliko o delu v Revozu? Delo na proizvodnem traku je zahtevno, tega ne zanikamo, vendar je skrb za varnost, ergonomijo in kakovost del našega vsakdanjika. Potreben je tudi določen čas, da se delavec dela privadi. Tudi delavci sami lahko s svojimi predlogi prispevajo k izboljšanju delovnih pogojev.

Revoz je v preteklosti že prejel spodbude za neposredne tuje investicije, spodbuda za twinga II se je državi samo prek izplačanih davkov in prispevkov več kot dvakrat povrnila. Neposrednih tujih investicij v Sloveniji ni veliko, čeprav si jih želimo. V okviru projekta Edison je Skupina Renault za naložbe v proizvodno opremo, orodja in sredstva namenila več kot 400 milijonov evrov. Slovenska država je odobrila spodbudo v višini 22 milijonov evrov. Pri tem pa je treba upoštevati tudi stranske učinke tovrstnih naložbenih projektov. Ocena je, da je z Revozovo dejavnostjo v Sloveniji neposredno povezanih 5.000 delovnih mest, posredno pa 20.000. Samo v letu 2014 je delež Revoza v slovenskem BDP predstavljal 2,3 % ter v izvozu Slovenije 2,6 %. V letu 2014 je Revoz za stroške dela plačal 56 milijonov evrov, za nakup storitev v Sloveniji (elektrika, telekomunikacijske storitve, izobraževanje, zavarovalnine …) pa 17 milijonov evrov. Poleg tega je podjetje pri slovenskih dobaviteljih za prvo vgradnjo kupilo material in sestavne dele v vrednosti 155 milijonov evrov. V okviru projekta Edison je sodelovalo s 85 slovenskimi dobavitelji in kupilo  za 56 milijonov evrov opreme in gradbenih storitev. Dodana vrednost na zaposlenega v Revozu (57.500 evrov v letu 2014) bistveno presega državno povprečje (38.000 evrov v letu 2013, podatki za leto 2014 še niso na voljo).

Z objavo – predvsem njenim naslovom - na naslovnici vašega časopisa je bila narejena škoda ugledu podjetja in delovnim mestom, povezanim z njegovo dejavnostjo. Glede na to, da je fleksibilnost ključen element konkurenčnosti v današnjem globalnem gospodarstvu in še toliko bolj v avtomobilski industriji, se lahko le sprašujemo, na kakšen odziv bo Revoz naletel, če bo povpraševanje na trgu spet poraslo in se bo treba odzvati s povečanjem obsega proizvodnje in s tem novim zaposlovanjem?

Zagotavljamo, da so bila v primeru agencijskih delavcev v Revozu spoštovana vsa zakonska in pogodbena določila ter da je njihov status enak statusu redno zaposlenih, edina neprijetnost je bila v tem, da je polovična nočna izmena zaradi zunanjih vplivov trajala krajše obdobje, kot smo si tudi sami želeli, vendar o tem, kot že rečeno, odloča trg in ne mi sami.

Revoz, d. d., Novo mesto